Úgy tűnik a Volkswagen nem tudja elengedni a Bogarat, nemrég leállt ugyan az MQB-alapú modell sorozatgyártása, de most egy új elektromos Bogarat mutattak be. Nem arról van szó – egyelőre? –, hogy az MEB alapon hozzák vissza a retró megjelenést, hanem egy ős-Bogár elektromossá építését segítették.

A Volkswagen e-up!-ban használt villanymotor, vezérlőelektronika és akkumulátor került a több mint 80 éves konstrukcióba. Az utólagos átalakításokkal ellentétben nem tartották meg a kézi kapcsolású váltót, hanem a 82 LE/160 Nm villanymotort a fogaskerék-áttétellel együtt építették az alváz végébe. Kompakt az új hajtás, így az egykori motorházfedél alatt is csomagtartót találunk. Amíg az elektromos töltő-csatlakozót a felhajtható jobb hátsó lámpa alá rejtették, a padló alá épített akkumulátorról (36,8 kWh kapacitású a 14 darab, egyenként 2,6 kWh kapacitású modulból összeállított telep) azonban árulkodik a vaskos küszöb.

Ennek az átalakításnak az előnye, hogy van érdemi fékenergia-visszatermelés, így 200 km feletti hatótávolságot lehet realizálni egy feltöltéssel, ami akár villámtöltés (6900-8200 euró ez a töltőberendezés) is lehet CCS-csatlakozón keresztül. Az 1280 kg-ra emelkedett tömeg miatt módosították a felfüggesztést, a nagyobb teljesítmény pedig fejlettebb fékrendszert követelt meg – az 50 km/órás teljesítményt 4, a 80 km/órát kicsivel több, mint 8 másodperc alatt éri el az elektromos Bogár.

A Volkswagen mérnökei segítettek az átalakítást végző eClassics cégnek, és egyébként is a gyár teljes támogatását élvezi a projekt. A tervekben az szerepel, hogy ezt az átalakítókészletet a többi, Bogár-technikát használó jármű – Transporter, Karmann-Ghia, Porsche 356, stb. – számára is elérhetővé teszik. Az árak húzósak, egy menetkész elektromos Bogár-alváz 39 900 euróba kerül, 10 000 euróért építik rá erre az ügyfél által hozott (1302 vagy 1303) karosszériát, a kulcsrakész, tökéletesen felújított és elektromos Bogár ára 99 000 euró, 15 900 euró felárat kérnek a 102 lóerős villanymotorért és a 45 kWh-s akkumulátorért.