Nem várta meg a modellváltást az elektromos hajtású Audi A3 e-tron elkészítésével a gyár, fontosabbnak tartották azt, hogy minél előbb el tudják kezdeni a tapasztalatok gyűjtését.

Meglepő módon nem az Audi A1 e-tronban használt rendszert kapta a nagyobb A3-as, hanem egy új elektromos hajtást készítetek hozzá. Az autót mozgató elektromotor csúcsteljesítménye 136 lóerő, tartósan 82 lóerő leadására képes, maximális nyomatéka 270 Nm. Ennek energiaellátásról egy 26,5 kWh kapacitású akkumulátor gondoskodik, nincs hatótáv-növelő belső égésű motor.

Kicserélték a fordulatszámmérőt, átskálázták a sebességmutatót Kicserélték a fordulatszámmérőt, átskálázták a sebességmutatót

T alakban, a csomagtér padlója alatt és a kardánalagútban helyezték el az áramforrást, aminek a tömege 300 kg. Az elektromotor 65 kg-ot nyom, így sikerült elfogadható szinten tartani a jármű tömegét, ami 1592 kg. Az A3 e-tron végsebessége 145 km/óra, a 100 km/órás tempót 11,2 másodperc alatt képes elérni. Eco üzemmódban 68 lóerőre korlátozzák az elektromotor teljesítményét, és 110 km/óra a csúcssebesség; a hatótávolság legfeljebb 140 km. Normál konnektorról 9, ipari áramról 4 óra alatt lehet teljesen feltölteni az akkumulátort.

Nem kapott hatótáv-növelőt az Audi A3 e-tron. Motorja 136 lóerős csúcsteljesítményű Nem kapott hatótáv-növelőt az Audi A3 e-tron. Motorja 136 lóerős csúcsteljesítményű