A Pace! tervben foglaltaknak megfelelően minden Opel sorozatból lesz alternatív hajtású, a Compact Modular Platform névre keresztelt építőkészletet használó kisautónál akkumulátoros-elektromos változatot valósítanak meg. A Corsa-e hajtása ismerős lehet a padlólemez-társ DS 3 Crossback E-Tense és Peugeot 208 e-GT modellekből.

Az első kerekeket egy 136 lóerős csúcsteljesítményű villanymotor hajtja, a maximális nyomaték 260 Nm, amivel a sportosabb modellek dinamikáját hozza az autó. Az alapvetően városi használatra kitalált Corsa-e mindössze 2,8 másodperc alatt éri el álló helyzetből az 50 km/órás sebességet, a 0-100 km/óra gyorsulás 8,1 másodpercig tart – ezzel fürgébb, mint a 150 lóerős GSi (8,9 s). Az 50 kWh kapacitású lítium-ion telepet a padló alá építik be, a WLTP-szabvány szerint 330 km-es hatótávolságot ígérnek. Három üzemmód közül választhat a sofőr: Normal, Eco és Sport. Utóbbiban jobb a gázreakció, fokozott az energiavisszatermelés, de a nagyobb is az energiafogyasztás, míg gazdaságos módban hosszabb hatótávolságot ígérnek észrevehető komfortcsökkenés nélkül.

Egy villanyautónál természetesen a töltési időkre is muszáj kitérni, egyszerű konnektort, fali töltőberendezést vagy villámtöltőt is lehet használni, utóbbi esetben 30 perc alatt lehet elérni a 80%-os töltöttségi szintet. A lítium-ion telepre 8 év garanciát vállal az Opel, a töltöttségi szintet a MyOpelApp alkalmazás segítségével bármikor lehet távolról is ellenőrizni, így előre felkészülhet a használó egy esetleges töltő-látogatásra.

Első körben ötajtós karosszériával kínálják a Corsát (a hírek szerint a lépcsős hátú változat lesz az alternatíva pár év múlva), az arányok változnak, a hossz 4 centivel nő, a magasság 4,8 centivel csökken. Az utasok rendelkezésére álló fejtér nagysága marad, az ülések alacsonyabbra kerülnek (az elsők 28 mm-rel), és vékonyabb a tető. A műszerfalon ott látjuk a mai Opelekből ismert kormánykereket, de az előválasztókar például már PSA-típusokból ismerős – a műszerfalképen meghagyták a motorleállítót deaktiváló kapcsolót, amire egy villanymotoros autónál vajmi kevés szükség van –, az üzemmódválasztó a központi érintőképernyő alsó peremén, a hangerő-állító mellett található. A Corsa-e alapfelszerelésként kapja az Opel Connect telematikai szolgáltatást is nyújtó Multimedia Navi (7 colos kijelző) egységet, extraként érhető el a Multimedia Navi Pro (10 colos kijelző, ez látható a fotón is), a vetített műszeregységben is lehetőség van a navigáció megjelenítésére.

Először kínálják kisautóban az IntelliLux LED mátrixfényszórót, a nyolc diódát a nagy felbontású orrkamera képének segítségével vezérli az elektronika, így az nem vakítja a szembejövőt, miközben a fénykéve folyamatosan alkalmazkodik a mindenkori közlekedési helyzethez, bevilágít a kanyarokba, stb. A táblafelismerő immár a LED-es kijelzőkön megjelenő információkat is biztosan felismeri, új a távolságtartó tempomat, a holttérfigyelő és az oldalfal-védelem, amely az első-hátsó parkolóradarokhoz hasonlóan ultrahangos érzékelőket használ, és a parkolósegéd működését támogatja. Még a nyáron elkezdik az új Opel Corsa sorozatgyártását Zaragozában, elsőként az elektromos változatét, de az őszi forgalmazási rajtnál már minden változat ott lesz a márkakereskedésekben.