A Škoda kínálatában iV utónévvel találjuk majd az elektromos vagy plug-in hajtással szerelt autókat, az új almárka két autóval indít, amelyek részben vagy egészben már ismerősek lehetnek a Volkswagen kínálatából. A CitigoE iV a hazánkban az autómegosztó-szolgáltatások által favorizált Volkswagen e-Up! cseh megfelelője, a Superb iV pedig a Golf/Passat GTE-ben már évek óta elérhető hajtással jön.

A csehek a 2025-ig terjedő időszakban 2 milliárd eurót (653 milliárd Ft) költenek az újenergiás autók és az azokhoz kapcsolódó szolgáltatások fejlesztésére, ez a legnagyobb befektetés a 124 éves cég történetében. Úgy számolnak a stratégák, hogy a jelenlegi benzin-, gázolaj- és CNG-üzemű autók mellett az újenergiás autók az értékesítés negyedéért felelnek majd öt év múlva. Azt ígérik, hogy a Škoda e-charge kártyával Európa szerte fizethet az elektromos töltésért a Škoda tulajdonos, országtól és szolgáltatótól függetlenül.

Nagy szükség lesz erre a Škoda CitigoE iV esetén, amelynek a szabványos mérési módszer szerint 265 km a hatótávolsága. A 36,8 kWh kapacitású lítium-ion telepet a padló alá építik, villámtöltővel egy óra alatt lehet 80%-os szintre feltölteni az akkumulátort, a gyár által kínált egyenáramú (7,2 kW) fali töltődobozzal ugyanez 4 óra 8 percet vesz igénybe, a teljes töltéshez 5 és fél óra kell, míg az otthoni felhasználáshoz ajánlott 2,3 kW-os töltővel 12 óra 37 perc a töltési idő. Az alap Ambition szinten alapáron nem jár CSS csatlakozó vagy egyenáramú töltéshez szükséges kábel, azokat csak a Style felszereltséghez adják.

Az első kerekeket hajtó villanymotor 82 lóerős és 210 Nm nyomatékú, ezzel sokkal erősebb, mint a benzines Citigo (75 LE/95 Nm), és vezetési stílustól függően 12-15 kWh/100 km-es fogyasztással lehet számolni. 2019 második felében kezdik el az akkumulátoros-elektromos miniautó sorozatgyártását Csehországban, nem sokkal ezt követően indul a forgalmazás. A benzinmotoroshoz képest átalakították az első lökhárítót és a karosszéria színére fényezik a hűtőrácsot, és nagy betűkkel írják rá a márkanevet a csomagtérfedélre.

A márka csúcsmodelljénél, a Superbnél az átfogó modellfrissítéssel egyszerre jelentették be az iV változatot. Az átrajzolt lökhárítók mellett a legfontosabb változás, hogy első Škodaként itt választhatóak mátrix LED fényszórók, a LED-es hátsó lámpák futófényes irányjelzőt tartalmaznak.

Új vezetőtámogató rendszerek is elérhetőek, a prediktív tempomat automatikusan lelassít a térképadatbázisban szereplő/táblafelismerő által közölt sebességre, illetve kanyarok előtt is biztonságos tempót állít be. Két benzines- és két dízelmotor alkotja a választékot, az 1.5 TSI 150 lóerős, a 2.0 TSI 190 vagy 272 lóerővel jön, az 1.6 TDI 120 lóerős, a 2.0 TDI 150 vagy 190 lóerővel kérhető.

A nagy újdonság a hálózatról tölthető hibrid hajtás, amely az ötajtós- és a kombi karosszériával egyaránt kérhető. A Škoda Superb iV belső égésű motorja az 1,4 literes benzines 155 lóerővel és 250 Nm-rel, a váltóba ezen kívül egy 115 LE/330 Nm teljesítményű villanymotor hajt be, a rendszerteljesítmény 218 lóerő és 400 Nm. A 13 kWh kapacitású akkumulátort a hátsó ülés alá építik be, a benzintank csomagtérpadló alá költözik (az ötajtós csomagtartója 485, a kombié 510 literesre csökken), 55 km-es WLTP hatótávolságot biztosít, egyszerű konnektorról 5 óra a töltési idő. Villanymotoros módban hangszórókból sugárzott zaj figyelmezteti a gyalogosokat a „néma” Superb iV közeledésére.