Kínában, egészen pontosan Hong Kongban van az Infiniti márka globális központja, ennek ellenére a japán hagyományaira büszke a Nissan prémiummárkája. A Prototype 9 névre hallgató tanulmányukkal a 70 évvel ezelőtt megrendezett első Japán Nagydíj versenyautójának formavilágát idézik meg mai, azaz a közeljövő technológiával, hiszen a hamarosan bemutatkozó második generációs Leaf-től kölcsönözték a hajtást.

Több száz szakember dolgozott az autó megvalósításán, hiszen nem csak a megjelenés régimódi, de ahhoz is ragaszkodtak, hogy a korabeli módszerekkel készüljön a karosszéria, igaz, a modern megoldásokra is támaszkodtak. Például a karosszéria hátsó, alumíniumból készült borítólemezét kézzel formázták meg, de a sablont adó acéllemezeket már lézerrel vágták a megfelelő alakúra.

Műszakilag a régi és a modern technológiákat ötvözték, acél létraalváz az alap, elöl merev tengelyt használnak, hátul laprugós DeDion-hidat. A hátsó kerekeket hajtja a következő Leaf 150 LE/320 Nm teljesítményű villanymotorja, ami a 890 kg tömegű betontorpedót 5,5 másodperc alatt gyorsítja 100 km/h-s sebességre, az elérhető csúcs 170 km/h. A fürgeséget korlátozzák a keskeny abroncsok, a múlt század elején használták a 450-19 (elöl) és a 650-19 (hátul) méretű abroncsokat. A technikával kapcsolatban a legérdekesebb mondat a sajtóközleményben az, hogy a Prototype 9-es csak az első Infiniti, ami ezt az elektromos hajtást kapja.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!