Németországban nagyra törő terveket fogalmaztak meg az akkumulátoros-elektromos autók terjedésével kapcsolatban, miszerint 2020-ra már legyen egymillió ilyen jármű az utakon. Azonban a lemaradás tetemes a tervhez képest, és bizony még az állami beszerzések se változtatnak ezen.

A bajor parlamentben a zöldek által feltett kérdésre adott válaszból ugyanis kiderül, hogy a 2013-as évben Bajorországban forgalomba helyezett 1848 darab állami jármű között mindössze 2 darab hibrid és 1 darab akkumulátoros-elektromos autó volt – statisztikailag ez nullát jelent. A zöldek szerint az állami beszerzéseken előnyben kellene részesíteni a környezetet kevésbé szennyező járműveket, ehhez képest egyedül a gazdasági adatok alapján döntenek. Hiába számolják ugyanis ki, hogy a teljes autó-életet tekintve olcsóbb az elektromos hajtás, a magas bekerülési költséget egyszerűen nem engedheti meg magának a költségvetés – legyen szó a bajor központi vagy az önkormányzati forrásokról. Ehhez még hozzájön, a kis kereslet miatt az akkumulátoros-elektromos járművekből nincs akkora választék, mint a belső égésű motorral szereltekből, így sok esetben már a közbeszerzésen már azelőtt kihullanak az ilyen járművek, hogy az üzemeltetési költségek szóba kerülnének.

Hiába a BMW erőfeszítése, Bajorország nem vesz alternatív hajtású autókat. A hivatalos indoklás szerint túl drágák Hiába a BMW erőfeszítése, Bajorország nem vesz alternatív hajtású autókat. A hivatalos indoklás szerint túl drágák

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!