Az európai jogszabályok megengedik, hogy több autómárkára egy közös flottafogyasztást számoljanak, például így kompenzálja a sok kis fogyasztású VW, Škoda és Seat a Bentley, a Porsche és a Lamborghini autóit. Jövőre 95 g/km-es CO2-kibocsátást követel meg a jogszabály, aki ennél magasabb értéket ér el, annak súlyos euró-százmilliókat kell fizetnie büntetésként. A Fiat Chrysler Automobiles van talán a leginkább lemaradva ezen a téren, hiszen 2018-ban 123 g/km-es flottafogyasztásnál tartott, és még egy darabig várni kell az elektromos és plug-in hibrid modellek piaci bevezetésére – jelen állás szerint 2020-ban és 2021-ben is egyaránt 2 milliárd eurós büntetésre számíthat. Itt jön a képbe a Tesla Motors, amely szerződést köt az FCA konszernnel közös flottát hozva létre. Az FCA flottafogyasztása a törvényi előírás alá megy, a Tesla meg a hírek szerint mintegy 500 millió euró bevételre számíthat. A két cég nem árulta el a pontos részleteket, de a Tesla az észak-amerikai piacon 2017-ben 279,9 millió dolláros, 2018-ban 103,4 millió dolláros bevételt realizált hasonló együttműködésekből.