ff1

A szenzációhajhász újságírók már a megjelenése előtt temették a Faraday Future nevű cég új villanyautóját, aztán mégis bemutatkozott a Las Vegasi CES kiállításon az FF91-es. Rögtön azzal indul a sajtóközlemény, hogy nem kilencvenegy, hanem kilenc-egy a névben szereplő szám hivatalos kiejtése.

A forma egy szabadidő-autó, egy kupé és egy kombi keveréke, az igazi különlegesség a VPA nevű építőkészlet, ami sokoldalúan módosítható önhordó karosszériát jelent. Az akkumulátor középen, a padló alatt helyezkedik el (a legnagyobb 130 kWh kapacitású, ami 700 km-es szabványos hatótávolságot tesz lehetővé), alaphelyzetben két villanymotor hajtja a hátsó kerekeket (oldalanként egy), de lehetőség van összkerékhajtás megvalósítására is, amikor előre is kerül két villanymotor. Utóbbi esetben 1050 lóerő a rendszerteljesítmény, és a virtuális összkerékhajtású FF91-es mindössze 2,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 96 km/órára. Villámtöltővel egy óra alatt 804 km megtételére elegendő energiát tud felvenni az akkumulátor, a Faraday Future által kifejlesztett házi töltődobozzal 240 V-os hálózatról 4,5 óra alatt lehet félig feltölteni a telepet.

Az önhordó karosszéria egységes része az akkumulátorral - a felső rész felépítménytől függően változik
Az önhordó karosszéria egységes része az akkumulátorral – a felső rész felépítménytől függően változik

Szóval a Teslánál modernebb (alváz helyett önhordó karosszéria), erősebb és nagyobb hatótávolságú a legdrágább Faraday Future FF91, és a használata is egyszerűbb: arcfelismeréssel azonosítja a jogos használót, ez lesz az első olyan, kereskedelmi forgalomban kapható személyautó, amelynél se slusszkulcs, se jeladó nem kell majd a használathoz. Szintén világújdonság a Valet, azaz parkoló mód, amelynél nem egyszerűen előre- és hátra gurul az autó parkolásnál, hanem magától megy el az első legális parkolóhelyig, és ott megáll. Ehhez csak egy gombot kell megnyomni a B oszlopon – a világpremieren megmakacsolta magát ez a funkció.

Azonban lehet, hogy ez nem az autó hibája volt, a fenti videón látható, hogy a cég fő befektetője és a LeEco tulajdonosa, Jia Yuetin vezeti a színpadra az autót, és nem marad a fehér vonalon belül, hanem majdnem nekihajt a falnak; az autó valószínűleg úgy érzékelte, nincs elég helye mozogni, ezért maradt mozdulatlan. A teljesen önvezetésre képes FF91 egyébként 13 radart, 10 kamerát és egy, a kocsi orrán elhelyezett fedélből előbújó Lidar (lézeres letapogatás) érzékelőt használ.
ff3
Olyan műszaki csemegéket is kap az autó, mint az érintésre átláthatatlanná váló hátsó oldalablakok és panoráma üvegtető – nem gombot kell nyomni, hanem magát az üveget megérinteni. A bemutatott prototípusokba épített hátsó ülések várhatóan feláras extrák lesznek, a kettő között pezsgőspoharaknak alakítottak ki tartókat, és gombnyomásra ággyá alakulnak – a Nasa tapasztalatai alapján alakították ki a testet formáját legjobban követő felfekvő felületet, ami a legkényelmesebb elhelyezkedést nyújtja. Vételárról egyelőre nem esett szó, csak azt árulták el, hogy 5000 dolláros foglaló befizetését követően lehet jelentkezni a Faraday Future FF91 megvásárlására, az első ügyfélautókat pedig 2018-ban szállítják majd le.

ff4

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!