Az amerikai Tesla Motors a Roadster típusával alapozta meg hírnevét, amely csak egy elektromos hajtással ellátott Lotus Elise volt. A francia Venturi úgy van vele, hogy egy különleges akkumulátoros-elektromos hajtáshoz különleges karosszéria is illik, valami olyan, amit az America nevű típusa kapott.

Alumínium méhsejt-szerkezetű alvázra épül az egész, a karosszéria műanyag – karbon és kevlár -, a formát Sasha Lakicnak köszönhetjük. A meglehetősen nyitott utastérrel rendelkező konstrukció 4,125 méter hosszú, 2,06 méter széles és 1,45 méter magas – utóbbi értéket az magyarázza, hogy a hasmagasságot 28 centire növelték. Mielőtt még bárki azt hinné, hogy igazi terepjáróról van szó, érdemes megjegyezni, hogy csak a hátsó kerekek hajtottak, és az elöl 255/45 R20 hátul 275/45 R20-as abroncsoknál már az is nagy szám, ha a padka nem csípi ki az oldalát. Nem lehet kizárni, hogy később lesz majd összkerekes, „ballonos” gumival szerelt kivitel is, de egyelőre utcai sportkocsi az America.

Egy elektromotor hajtja a hátsó kerekeket, az összteljesítmény 407 lóerő, a maximális nyomaték 480 Nm. A 100 km/órás tempót 4,5 másodperc alatt éri el az autó, a 200 km/órás tempóra 14 másodperc alatt gyorsul – és ezzel nagyjából vége is a mutatványnak, hiszen a végsebességet elektronikusan korlátozzák 220 km/órában.

Az 53 kWh kapacitású lítium-ion polimer akkumulátorban tárolt energia a szabványos ciklus szerint 250 km megtételére elegendő, a telepet T alakban építik be az ülések közé/mögé. Három üzemmód közül választhat a sofőr, van energiatakarékos mód, Sport fokozat, és Supersport – utóbbi esetben lehet kihasználni  maximális teljesítményt, de ilyenkor egyáltalán nem spórol az energiával a jármű.

A Venturi szerint egyaránt jól érzi magát a végtelen USA-beli autóutakon és az európai, kanyargós hegyi szerpentineken is az America, amellyel egyébként a klasszikus buggy-t próbálták megidézni. Akinek megtetszett mindez, az lehetőség szerint legyen kellően gazdag ahhoz, hogy különösebb fennakadás nélkül megengedhessen magának egy példányt. Jövőre indul a sorozatgyártás, mindössze 25 darabot készítenek majd, és már most be kell jelentkezni azokra – úgy, hogy nem ismerjük a vételárat.

Az Autó-Motor ott van a Facebookon is! Klikkelj ide, és lájkolj minket a legérdekesebb hírekért és a lappal kapcsolatos friss infókért!