Szerviztapasztalatok
Deák Péter szervizvezető, Peugeot Sárkány: – A karosszéria kialakításától eltekintve a négyajtós és kombi 405-ös között nincs eltérés, így a gyártás kezdeti éveiben tapasztalt hibák mindkét modellnél fellelhetők. Az L-Jettronic befecskendezővel ellátott erőforrásoknál tapasztalható rángatásért és lefulladásért a légtömegmérő felelős. A pillangószelep műanyagháza az évek során kikopik, s a szelep lötyögni kezd. Javítása közel 150 ezer forintba kerül. A másik rendszeresen jelentkező probléma a csatolt lengőkaros hátsó futóműnél keresendő. A keresztlengőkarok tűgörgős csapággyal kapcsolódnak a hátsó híd részét képező polírozott tengelyvégekhez. Hiába a porvédő gumi, a csapágyak hamar elkopnak, főleg az átlagosnál jobban terhelt kombik esetében. Ennek javítása nem lenne különösebben drága, ám a tulajdonosok rendszerint csak akkor veszik észre a csapágyak elhasználódását, amikor a tűgörgők már „megették” tengelyt. Ilyenkor kompletten cserélni kellene a hátsó hidat (200 ezer forint), de célszerűbb, ha csak felújíttatjuk (100 ezer forint). Jóval komolyabb gondot okozhat az 1988-89-ben gyártott példányok integrált ABS-e. A fékerő előállításért felelős – főtengelyről hajtott – szivattyú tápnyomását szelepek szabályozzák, melyeket a fékpedálhoz kapcsolt nyomásérzékelő irányít. Amennyiben ez berohad, a teljes fékrendszer üzemképtelenné válik, s csak 6-700 ezer (!) forintot kóstáló alkatrészcsere után lesz ismét használható. Kifejezetten a Breakre jellemző problémák a 406-os esetében sem voltak, de a gyermekbetegségek itt sem maradtak el. Visszahívásra adott okot az 1.8-as, benzines erőforrások túlzott olajfogyasztása és zajos működése, amit minőségibb hüvelyek és láncfeszítő görgő beépítésével oldott meg a gyártó. Sok panasz érkezett a gázlengések miatt hangos klímacsövekre és a kontakthiba miatt rakoncátlankodó légzsákvisszajelző lámpára, ülésfűtésre és hűtőventilátorra is. Természetesen a garanciaidő alatt ezeket ingyen javítottuk, a későbbi 406-osokat pedig már gyárilag tökéletesítették.

A tulajdonos véleménye
Gönczi Alma túraértékesítő: – Férjemmel közösen indított vállalkozásunk édességek forgalmazásán alapszik. Sokáig kisteherautókkal dolgoztunk, ám egy nem várt üzlet során hozzánk került 405 Break bebizonyította, hogy felesleges a fuvarlevél. Három évig használtuk, volt olyan év, hogy 120 ezer kilométert tettünk meg vele. A dízelmotor végtelenül teherbíró (450 ezer km-rel adtuk el), nem füstöl és rendkívül takarékos. Lehajtott ülésekkel akkora a csomagtér, hogy több boltra elegendő árukészlet is belefér, arról nem is beszélve, hogy a családi nyaralásokra szinte bármit magunkkal vihettünk. Kiöregedését követően ismét szétnéztünk a kishaszonjárművek piacán, mégis egy 406 kombi mellett döntöttünk. Egyrészt kiváló munkapartner, másrészt kifejezetten elegáns, akár az operaház előtt is megjelenhetünk vele. A 2.1 literes, dízel erőforrás a legkisebb meghibásodás nélkül üzemel lassan második éve, pedig mi már 140 000 km-rel vásároltuk. Nincs két hete, hogy teljesítette a háromszázezredik kilométert, s eddig csupán a futómű gumialkatrészeihez és a lengéscsillapítókhoz kellett hozzányúlni. Fogyasztása ugyan kicsit magasabb a 405-ösénél, de még így is nagyon baráti, ha továbbra is ilyen jól bírja a terhelést, egy ideig még biztosan nem válunk meg tőle.