Tökéletes!

A méltó utód érkezésére már nem kell tovább várni. Idén nyártól vége a “döcögésnek”, a kellőképpen tehetős és bátor tulajdonosok végre 340-nel is mehetnek. Az S-osztályból (W220) ismerős 600-as motor V elrendezésű 12 hengere 5100-as percenkénti főtengelyfordulatnál 640 lóerő előállítására képes. Ezekkel az adottságokkal 12,8 mp alatt elérhető a 200 km/órás sebesség, ami a szupersportkocsikkal azonos szintre emeli az új E V12-t. Ha valaki esetleg a Mercijében ülve összeakadna egy Ferrari 360 Modenával, akkor sincs mitől tartania, hiszen az újdonság 1026 Nm “birtokában” két tizedmásodperccel hamarabb repeszthet 100 km/h-val.

Még a legeldugottabb tuningműhelyekben is tudják, gyorsan menni sokkal egyszerűbb, mint gyorsan megállni. Ha a vezetőt bármi lassításra kényszeríti, nyugodtan támaszkodhat az elöl hat-, hátul négydugattyús féknyergekkel felszerelt, 375 és 355 mm átmérőjű tárcsafékek átlagon felüli teljesítményére. A közel két tonna súlyú limuzin biztos tapadásáról 255/35 és 285/30 méretű, 19 colos Brabus Monoblock VI felnikre szerelt Michelin gumik gondoskodnak.

Kívül-belül gyönyörű

A légellenállás csökkentésében és a leszorító erő növelésében fontos szerepet játszó módosított lökhárítók mellett küszöbspoilerek is vadítják a gépet, a kulcs nélküli biztonsági rendszer pedig érzékeli a közeledő tulajdonost, és a küszöbök alatt automatikusan felkapcsolódó lámpákkal segíti az éjszakai beszállást. Az utastér kényelmének fokozása egy Mercedes esetében nem egyszerű feladat. A Brabus munkatársai azonban képesek voltak javítani a csillagos márka nyújtotta ergonómián. Ennek köszönhetően DVD-lejátszó, surround hangrendszer és bőr fogadja a száguldani vágyókat.