A hagyomány természetesen a 1997-ben bemutatott második verziónál is folytatódott, ezért számtalan kétes előéletű, erősen törött példány fut útjainkon. Az ingolstadti márka termékei az autótolvajok körében is kedveltek, így az átlagosnál nagyobb körültekintést és szakértelmet igénylő használtautó-vásárlás után megfelelő védelemről is gondoskodnia kell az A6-ost választóknak. Ennek ellenére egyértelműen

megéri, hiszen gyönyörű formájával, bivalyerős motorjaival és magas presztízsértékével kitűnő partnernek számít.

A tulajdonos véleménye:

Bérovich Ferenc sportmasszőr: – Bár világéletemben a mediterrán autókért rajongtam, a barátok győzködésének engedve négy évvel ezelőtt egy 2,5 literes, dízel A6-os mellett döntöttem. Azóta sem bántam meg, hogy véget ért az állandó nyűglődéssel járó “olasz” korszak, már csak azért sem, mert az Audi igenis hangulatos és szerethető. Egyetlen negatívuma, hogy az autólopási statisztikák egyik vezéregyénisége, s mivel az enyém az utcán parkol, még a biztonsági arzenál tudatában sem alhatok teljesen nyugodtan. Igaz, hogy az együtt töltött majdnem fél évtized alatt mindössze 150 ezer kilométert tettünk meg közösen, de eddig abszolút hibátlanul teljesített. A nagy hengerűrtartalmú, gázolajos erőforrás ritkán bizonyul gyengébbnek a közutakon “versenyezni” próbáló benzineseknél, fogyasztása mégis rendkívül alacsony. Kizárólag erős, huzamos terhelés esetén hajlamos 8 liternél több gázolajat elfogyasztani 100 kilométeren, inkább a 6 literes átlag jellemző, holott túlnyomórészt városban használom. Nem panaszkodom a futóműre sem, kellően sportos, de hallhatóan nehezen viseli a minősíthetetlen budapesti útviszonyokat. További előnyei elsősorban méretéből fakadnak, hiszen mind az utas-, mind a csomagtér bőven elegendő egy háromgyermekes család számára, a kényelem pedig példaértékű. Hogy mi lesz a következő? Nem tudom, ha ez így megy tovább, talán életem végéig kiszolgál.

Szerviztapasztalatok

Tuczai Tihamér műszaki oktató, Óbudai Autójavító Kft.: – A 80-as évekre visszanyúló gyökereknek köszönhetően az A6-os már igazán kiforrott technikával került a szalonokba. Visszahívási akcióra mindössze két alkalommal került sor. Először, 1998-ban a nyomtávrúd gömbfejeinek porvédő gumija bizonyult sérülékenynek, így a korrodálódást elkerülendő az egész alkatrészegységet díjmentesen lecserélte a gyártó. Akadt némi gond a háromküllős sportkormányok légzsáktestelésével is, de utólag ezt is orvosolta az Audi (Magyarországon csak néhány példányt adtak el ebből a típusból). Érkeztek panaszok a 2.5 V6 TDI motorok légtömegmérőire is. Mint kiderült, a légszűrőház konstrukciójából (1998 utáni modellek) fakadóan, ha sokáig autózunk esős időben, közvetlenül az előttünk haladó autó mögött, a felverődő víz bejuthat az izzófilmes jeladóhoz, ami üzemzavart idézhet elő. Kifogás esetén a márkaszervizek ezt a rendellenességet is térítésmentesen kiküszöbölték. A quattro – hátsó differenciálmű miatt kettéosztott – üzemanyagtartályának két oldala közötti folyadékáramlásért felelős visszacsapó szelep és a szintjelző is adott némi munkát a szerelőknek, de természetesen ennek cseréjéről is gondoskodtak az illetékesek. Főleg a hazai utakon bizonyultak kevésbé tartósnak a híresen jó útfekvést garantáló, négy lengőkaros felfüggesztés szilentblokkjai, de a 2000 után gyártott autóknál – a megerősített alkatrészeknek köszönhetően – már erősebb igénybevételnél sem kell meghibásodástól tartani. Érdemes odafigyelni az utólagosan beszerelt eszközökre (riasztó, hifi stb.) is, mert a szakszerűtlenül beépített kiegészítők komoly zavarokat okozhatnak a kifinomult, adatbuszos elektronikai rendszerben.