Március 16. és 18. között Brüsszelben, az Európai Hidrogén és Üzemanyagcellás Technikai Platform (HFP) számára a Touran HyMotion ismételten bizonyíthatja, hogy az üzemanyagcella segítségével a hidrogénüzemű és emissziómentes hajtástechnikákhoz vezető út többé már nem számít víziónak.

A HFP-t 2002. októberében azzal a szándékkal alapították, hogy a kipufogógáz-kibocsátás további mérséklése érdekében támogassa az üzemanyagcellás technika fejlesztését és alkalmazását. A HFP létrejötte óta rendezett második eseményre több ország minisztereit, illetve az Európai Parlament számos tagját is meghívták, hogy e jövőbemutató technikát komolyan megismerhessék. A 80 kilowattos elektromos motor gyakorlatilag zaj- és rezgésmentesen, mindössze 14 másodperc alatt gyorsítja a Touran HyMotion modellt álló helyzetéből 100 kilométer/óra sebességre, majd akár egészen 140 kilométer/óráig.

A rendszer központi eleme a szükséges energiát előállító üzemanyagcella. A Touran HyMotion kiegészítő energiaforrásául nikkel-metálhidrid akkumulátor szolgál, amely a különösen teljesítményigényes szituációkban fokozott vonóerőt biztosít a jármű számára. A feltöltésről az üzemanyagcella és a fékezés visszatáplált energiája gondoskodik. Az üzemanyagcella kétféle anyagot igényel: oxigént és hidrogént. A szükséges oxigént a környező levegőből nyeri, míg a hidrogént a jármű speciális tartályában, gáznemű halmazállapotban tárolják. Az 1,9 kilogramm kapacitású hidrogéntartály mintegy 160 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé a Touran HyMotion számára.

A Volkswagen kiterjedt kutatást és fejlesztést folytat a környezetbarát hajtástechnológiák terén, mégpedig azzal a szándékkal, hogy ne csupán rövid-, hanem közép- és hosszú távú fejlesztéseket is el tudjon érni az üzemanyag-fogyasztás és a károsanyag-kibocsátás mérséklése tekintetében. A hidrogénnel működő üzemanyagcella jelentős mérföldkövet képvisel a Volkswagen hajtás- és üzemanyag-stratégiájában.

A Volkswagen hajtás- és üzemanyag-stratégiája napjaink benzin- és dízelmotorjaitól, illetve azok fejlesztési potenciáljától a hibrid koncepciókon és a CCS (kombinált égés) hibrid munkafolyamatokkal működő erőforrásokon át, egészen az üzemanyagcelláig vezető utat jelöli ki. Ezzel szemben az e hajtásrendszerekhez szükséges üzemanyagok állnak, az ásványiolaj-alapú benzin és gázolaj, a földgázból szintetikus úton előállított üzemanyagok (SynFuel), a biomasszából szintetikus úton készült üzemanyagok (SunFuel), illetve a regeneratív úton nyert hidrogén.