E modellből a mai napig a legtöbbet gyártottak a világon, lekörözve a szintén még életében legendává vált Volkswagen Kaefer (Bogár) modellt is. Ezen alkalomból indult 30 európai országot érintő emléktúrájára Gerhard Plattner, aki egy dízel Golf modellel szemlélteti, milyen takarékosak is a cégcsoport PD TDI erőforrásai.

Érdemes áttekinteni a túra legfontosabb állomásait. A 13 ezer kilométeres út Salzburgból indul Szlovénia fele, majd Szerbia, Bulgária, Görögország, Románia, július 19-én pedig Magyarország a megállóhely. Hazánkból Szlovákián és Csehországon át érkezik a túra Lengyelországba, Litvániába, Lettországba, Észtországba, majd a négy nyugat-európai skandináv országba. Németországban épp Wolfsburgban keresztül megy a jubileumi autó Hollandiába, majd Belgium, Anglia, Franciaország, és Andorra az útirány. Ezután Spanyolország, Monaco, Olaszország, Svájc és Lichtenstein következik, utóbbi egyben a végállomása is a túrának.

Gerhard Plattnerről érdemes tudni, hogy 30 éve, 1974 október 16-án egyike volt annak a három pilótának, akik az akkori első generációs Golffal a salzburgi Ringen 12 olyan rekordot állítottak föl a távolsági autózásban, amelyet a mai napig nem sikerült senkinek túlszárnyalnia. A világszerte ismert bajnok egyébként 2002. januárjában már járt Magyarországon, akkor a dízel Golf bemutatkozásának 25-ik évfordulója alkalmából szervezett túra megállóhelyeként érintette Budapestet is.

Tavaly augusztusban a Guiness Rekordok Könyvében többször szereplő osztrák újságíró Luxemburgban fejezte be a 100-Euro-Eco-túra elnevezésű újabb kísérletét. Ennek keretében 3.129 km-t tett meg Európa 15 országán keresztül. Ezen a távon a VW Polo PD TDI átlagosan 3,95 liter üzemanyagot fogyasztott 100 kilométerenként. Mindez 90,89 Euro (23.176 Forint) költséget jelentett, vagyis a szériagyártású dízel Polo kilométerenként mindössze 7,4 forintnyi dízel üzemanyagot fogyasztott el.