Mindenekelőtt a táskás szemre emlékeztető első, illetőleg a hátsó lámpák formája változott, de további diszkrét stílusfinomításokat is eszközölt a bajor cég a luxuslimuzin külsején. A belsőben csupán a volán újult meg feltűnően. A motortérben ellenben forradalom zajlott le: a 445 lóerős, hatliteres V12-est leszámítva minden más frissült. A korábbi 745-ös, 4,4 literes, 333 lóerős, V8-as benzinest egy 360 lóerős és 490 Nm nyomatékcsúccsal rendelkező 4,8 literesre cserélték, amelynek okán a típusjelzés 750i-re módosult. Hasonló történt a kisebb V8-assal felszerelt 735-össel is, amely ezentúl egy 4 literes, 306 lóerős és 390 Nm maximális nyomatékú V8-assal készül, a farán pedig a 740i felirat díszeleg majd. A dízelek ugyancsak modernebb és öblösebb kiadásban folytatják pályafutásukat: a 740d négyezresét egy 4,4 literes V8-as váltja fel, amely a korábbi 258 helyett kereken 300 lóerőt képes leadni, mi több, 700 Nm-es brutális nyomatékmaximuma még a 760-as 12 hengeresét is felülmúlja. Új, soros hathengeres erőforrások is megjelennek a 2005-ös 7-esekben: a háromliteres, magnéziumblokkos egység 258 lóerővel, valamint a háromliteres dízelmotor 231 lóerős változata lép színre. Az erőátviteli rendszerben immár kizárólag hat fokozat jöhet szóba, a kézi üzemmódban is használható automatákat is beleértve. A fékek még harapósabbak lettek, a hátsó nyomtáv szélesedett. Az alapfelszereltség mosós xenon fényrendszerrel és két fokozatban világító féklámpákkal bővült, illetőleg az i-Drive a kisebb testvérekhez hasonlóan felhasználóbarátabbá vált. Az extrák között MP3-lejátszós audiorendszer, kanyarfényszórók, s végül, de nem utolsósorban 18 illetve 19 colos keréktárcsák jelentik az újdonságot. A felújított 7-es a márciusi Genfi Szalonon mutatkozik be először a nyilvánosság előtt.