A Daimlert korábban sokat bírálták amiatt, hogy a környezetvédelmi célú fejlesztésekben nagyon lemaradt a versenytárs BMW-vel szemben, amely Hydrogen 7 modelljével már néhány éve teszteli az üzemanyagcellás technológiát.
Az üzemanyagcella alkalmazása azonban nem oldja meg egyik napról a másikra a globális közlekedési problémákat. Mivel a technika egyelőre nagyon költséges, a Daimler is csupán néhány száz darab eladását tervezi az első évben. Az értékesítéshez külön lízingkonstrukciót dolgoztak ki a vállalatnál, hogy a drága autók vásárlását segítsék. További problémát jelent a töltőállomások hiánya. Az infrastruktúra kiépítése azért is fontos, mert az új technológiával hajtott autók maximális hatótávolsága jelenleg 400 kilométer.
A most piacra kerülő gépkocsik esetében meglepő módon még a környezetvédelmi elvárások sem teljesülnek maradéktalanul. Az üzemanyagcella előállítása ugyanis nagy energiaráfordítással jár, amelyet főképpen fosszilis energiahordozókkal fedeznek. VG