Ezzel a 95-ös benzin ára immár 2,50-dal haladja meg a 260 forintot, a dízelolajé pedig átlépi – négy forinttal – a 250 forintos határt. A Mol Rt. továbbra is arra hivatkozik: a nemzetközi olajpiacokon folyamatosan drágulnak a kőolaj- és olajtermékek, s hat a forint dollárhoz viszonyított gyengülése.

Az egy héttel ezelőtti áremelésnél, amikor négy-, illetve hatforintos drágulást jelentett be a társaság, a fogyasztók jóindulatát megnyerendő jelezte: a piaci változások ennél jóval több, a benzin esetén literenként közel 10, a gázolajnál 15 forintos hazai fogyasztóiár-emelést tennének indokolttá. Nem vigasztalja a közlekedőket, hogy a mostani árintézkedés sem éri el a Mol által szükségesnek tartott mértéket.

Áprilisban már átélt egy katarzist a magyar autóstársadalom, akkor egy héten belül 14 forinttal nőtt a benzin és 12-vel a dízelolaj ára. Most hasonlóan „sokkos” időszakot élhetünk át, az utóbbi két hétben nyolc forinttal lett magasabb a benzin és 13-mal a gázolaj ára. Bár a fuvarozók egyre hangosabban tiltakoznak, egyelőre nincs nyoma annak, hogy a kormány komolyan megfontolná érveiket.

Pedig meglehetősen nyomós érv például az, hogy Magyarország dicsekedhet ma a térség legmagasabb üzemanyagáraival, így hát nem csoda, hogy aki teheti, a környező országokban tankol. A 95-ös benzin például Horvátországban 248,3, Ausztriában 244,5, Szlovákiában 237,4, Szlovéniában 223 forintba kerül. Ukrajnáról nem is beszélve, ahol 136 forintért adják a benzin literjét. A dízelárak is jóval kedvezőbbek a határon túl: Horvátországban 222,4, Ausztriában 224,5, Szlovákiában 234,2, Szlovéniában 220 forintért adják literjét. Az ukrajnai töltőállomásokon 125 forint az ár.