Értesüléseink szerint a két fél megbeszélésén az is szóba került, milyen újabb modell gyártását hozza az Audi Magyarországra a második fél évben. A miniszterelnök rámutatott, hogy közel hatvan magyar vállalkozás éves szinten 200 milliárd forint értékben termel a Volkswagen AG számára, és a beszerzési központ révén újabb középvállalkozások kapcsolódhatnak Európa legnagyobb autógyártójához.
Nemcsak vásárolni akarunk, hanem közös alkatrészfejlesztést is szeretnénk helyi partnereinkkel – emelte ki Martin Winterkorn, hozzáfűzve, hogy a jó infrastruktúra mellett azért választották Budapestet, mert központi fekvése révén nincs messze a győri és a poznani gyártól, illetve a várható regionális beszállítói partnerektől.
Az Audi és Magyarország kapcsolata nem új keletű, hiszen 1986-ban kezdődött meg Móron az Audi 80-as modellek ülésvázainak készítése, a közeljövő terveiről azonban nem kívánt beszélni a konszern vezetője. Pedig a győri Audi Hungaria Motor Kft. szomszédságában másfél éve vásároltak egy 600 ezer négyzetméteres telket további termelésbővítés céljából. Winterkorn ezzel kapcsolatban egy-két hónapos türelmet kért.
Az Audi AG magyarországi beruházásainak összege – 1993-tól 2006 végéig – meghaladta a 3,027 milliárd eurót.
A tavaly 5,031 milliárd eurós forgalmat elért magyar leányvállalat az első negyedévben a megelőző esztendőhöz képest négy százalékkal több, 513 675 motort gyártott. A cég 13 éves fennállása alatt több mint 13 millió motort bocsátott ki, s a jelenleg készülő 22 motorcsalád több mint 370 variánsát világszerte értékesítik az Audi, Volkswagen, SEAT és Skoda márka számára.