A Tecshift egyesíti a manuális sebességváltó és az automata előnyeit, és tíz százalékot elérő fogyasztáscsökkenést, illetve fokozott komfortot kínál. A vezető bármikor átkapcsolhat manuális és automatizált sebességváltás között. Kapható a Vivaro-család valamennyi változatához, a közös nyomócsövű 2,5 literes, 99 kW/135 LE teljesítményű turbódízellel kombinálva, illetve a 73 kW/99 LE vagy 84 kW/114 LE teljesítményű 2.5 CDTI motoros Movanókhoz.

A Tecshift a hatfokozatú manuális sebességváltón alapul, de nincs szükség hozzá kuplungpedálra. Annak feladatát a szellemes elektrohidraulika veszi át, a fokozatokat pedig elektromotoros állítóművek váltják – és az egészet egy nagyteljesítményű számítógép felügyeli. Az optimális sebességváltáshoz figyelembe veszi például a menetsebességet, a gázpedál állását, a gyorsulási és lassulási folyamatokat, a motor fordulatszámát, a hűtőfolyadék hőmérsékletét, az emelkedőt és a lejtőt, valamint a jármű terhelését. A rendszer tanulóképes, így alkalmazkodik a vezető stílusához, amelyre a gáz- és a fékpedál működtetésének gyorsaságából következtet.

E kiterjedt információs bázis alkalmazása több előnnyel jár: ha például automatikus üzemmódban akarunk élénken gyorsítani, akkor a dinamikus padlógáz-funkció különösen gyors visszakapcsolást eredményez. A berendezés intelligensen védi önmagát a téves kezelés ellen. Visszakapcsolni csak akkor lehet, ha ez nem okozza a motor túlpörgetését, vagy a sebességváltó károsodását. Erős fékezéskor mindig a pillanatnyi menetsebességnek megfelelően kapcsol vissza a berendezés, szükség esetén át is ugrik egyes fokozatokon. Ha nagyon alacsony fordulatszámmal megy a jármű, automatikus visszakapcsolás következik be, 7 km/óra alatt első fokozatba vált vissza.

Lejtmenetben önműködően visszakapcsolgat a Tecshift, hogy erős legyen a motorfék, és ugyanezért nem kapcsol fel, ha a vezető hirtelen leveszi a gázt. Költségelőny: tíz százalékkal csökkenti a fogyasztást a Tecshift Motorindításkor – eközben biztonsági okból nyomni kell a fékpedált – a Tecshift automatikus üzemmódja aktivizálódik. Ezután szabad a választás, a vezető bármikor, álló helyzetben vagy menet közben is átválthat a kétféle üzemmód között. Manuális mód választásához balra kell nyomni a joystick-kart. Kuplungozásról az elektronika gondoskodik, felkapcsoláshoz előre-, visszakapcsoláshoz hátra kell mozdítani a kart. Közben egyfolytában lehet gázt adni.

A műszerfalon kijelző mutatja az üzemmódot, és azt, hogy éppen melyik fokozat van bekapcsolva. Különösen komfortos és gazdaságos a Tecshift váltóval felszerelt Vivaro és Movano az automatikus üzemmódban: a számítógép ilyenkor optimális fokozatváltásokról gondoskodik, és érezhetően csökkenti a fogyasztást. A modelltől az alkalmazási területtől és a vezetőtől függően akár tíz százalékos is lehet a megtakarítás, a kéziváltós hasonló járműhöz képest. Az automatikus és a manuális üzemmód mellett a Tecshift három további programja fokozza a komfortot és a biztonságot: Az úgynevezett dombsegéd és parkolósegéd a lassú manőverezést és a felfelé elindulást könnyíti meg. Ha a két alsó előremeneti fokozat, vagy a hátramenet van bekapcsolva, akkor a fék felengedésekor a választott irányban lassan gurulni kezd a jármű. · Mindkét üzemmódban gombnyomással hívható le a terheléses, illetve vontatásos program.

Ez csökkenti a kuplungcsúsztatást, és a minél nagyobb vonóerő érdekében elcsúsztatja a kapcsolási pontokat, így megkönnyíti a súlyosan megterhelt jármű elindulását. · Végül ott a téli program, amely csökkenti a hajtó kerekek túlpörgését, és elősegíti az elindulást síkos talajon. A Vivaro és a Movano Tecshift sebességváltós változatainak menetteljesítményei szinte azonosak a manuális modellekével. Mivel a robotváltó alig súlyosabb a kézikapcsolásúnál, változatlan marad a nagy hasznos teherbírás is. A Tecshift karbantartása sem jár nagyobb ráfordítással.