Akárcsak lépcsőshátú megfelelőjét, azt is egységesen Aveónak hívják. Természetesen, mint minden Chevrolet, ez is vonzó ár-érték arányával tűnik ki.

Elődjéhez hasonlóan az újonc is különféle célcsoportoknak lehet érdekes – Nyugat-Európában főképp élénk és kezes második autóként, városi használatra, Közép-, Kelet- és Dél-Európa feljövő piacain viszont teljes értékű családi kocsiként.

A lejtőshátú Aveo jellegzetes Chevrolet-vonásokat mutat: szembeötlő márkaemblémáját a vízszintesen kettéosztott hűtőmaszk színre fényezett kereszttartója hordozza. Dinamikus részlet az átlátszó fényszóró és a lökhárító alján elhelyezett, pontfény-ködlámpa. A motortető feltűnő fényvonalai teszik teljessé a sportos megjelenést.

A biztonságot a külső tükrök előtt villogó oldal-irányjelzők szolgálják. Oldalról nézve feltűnik a karosszéria erőteljes válla és az első ajtótól a hátsóig húzódó lendületes mélyítés is. Hátul a lökhárító és az átlátszó bura alól előcsillanó kerek lámpák dominálnak.

Az utastér modernebbé vált. Négy darab krómkeretes kerek műszer, markáns szellőzők, integrált rádió és jó fogású, nagy klímagombok tárulnak a vezető szeme elé. A műanyagok felülete, különösen a műszerfal felső felének és az ajtóborításoknak a puha bevonatával, kellemes tapintású.

Az Aveo motorválasztéka kétféle benzinesből áll: az új 1,2-es 84 lóerős, a tökéletesített 1,4-es pedig 100-at ad le. Ez utóbbi kapható automatikus váltóművel is. Az új alap-benzines műszaki érdekessége a lánchajtású két felülfekvő vezértengely, valamint a szívócsatornákat elzárni képes pillangószelep. Mindkét motor jóval takarékosabb a korábbiaknál: a teljesítménynövekedés ellenére tíz százalékkal kevesebbet fogyasztanak.