Így például a személygépkocsik után továbbra is 37 200 forintba kerül az éves bérlet, a heti matrica ára 2550 forint, a havi 4200 forint, a négynapos nyári szezonon kívüli díja 1170, míg május–szeptemberben 1530-at kell fizetni. A fizetős főutakon sem kell többet fizetniük a teherautóknak.

Az idei éves bérletek – a korábbiakhoz hasonlóan 13 hónapig – azaz 2009. január 31-ig érvényesek. A matricák ára az idén sem változott, a legutóbbi emelés 2007. január 1-jétől volt. Akkor a drágulás típusonként eltért, az azt megelőző évinél lényegesen nagyobb (15,3 százalék) mértékben csak a 12 tonna megengedett össztömeget meghaladó nehéz tehergépjárművek (D4) éves díja nőtt, de volt olyan kategória – a személygépkocsik (D1) havi, és négynapos matricája  – , aminek ára akkor sem változott. A D4 kategória egynapos és éves változatának díját nem is emelhetnék, ugyanis azok az uniós plafonon vannak (legfeljebb az árfolyamváltozás miatt van időnként eltérés).  

Az Állami Autópálya Kezelő Zrt. adatai szerint 2008 első tizenegy hónapjában az elmúlt esztendő hasonló időszakával összehasonlítva a járművezetők összességében mintegy 12 százalékkal több úthasználati jogosultságot vásároltak. Ez 10 százalékos bevételtöbbletet eredményezett, és a bruttó bevétel elérte 48,7 milliárd forintot. A legnagyobb mértékben (17 százalék) az éves bérletek száma emelkedett, különösen a D2-es, D3-as és D4-es kategóriákban nőtt meg a kereslet. Szintén jelentős több négynapos és havi matricát vásároltak az autósok. Egyedüli kivételt a heti matricák jelentenek, ebben a kategóriában hét százalékkal esett vissza a forgalom a tavalyi esztendő hasonló időszakához képest.

Az értékesítési darabszámok és az árbevétel általánosan növekvő tendenciája mögött az autópályák forgalmának emelkedésén kívül a gyorsforgalmi úthálózat fokozódó mértékű bővülése, valamint az úthasználati díj fizetésének egyes főutakra való kiterjesztése áll.