Azóta már több mint 41 ezer darab TSI motoros Golfot, Jettát és Tourant adtak át. A kompresszorral és turbóval feltöltött motornak egyelőre két teljesítményszintje létezik. Teljesítményük 103 kW / 140 LE, illetve 125 kW / 170 LE. A csattanó: Egy 140 lóerős, TSI-motoros Golf, Jetta vagy Touran fogyasztása és CO2-kibocsátása egy 80 lóerős motor szintjén van! Mindezt persze jelentősen jobb menettulajdonságok mellett képes produkálni. A kínálat legfiatalabb TSI-motoros típusa a Golf Variant, július elsejétől már megvásárolható Németországban. Kezdetben a 140 lóerős TSI lesz elérhető, nem sokkal később pedig a 170 lovas TSI segítségével is szárnyalhat majd a Golf Variant.

Jelenleg a Volkswagen a TSI-motorokat a Golfhoz, a Golf Plushoz, a CrossGolfhoz, a Jettához és a Touranhoz kínálja. Év végén az új Tiguan is csatlakozik a kínálathoz, napjainkban pedig már tesztelnek egy földgáztüzelésű TSI-motorváltozatot egy Passatban – ezzel is bizonyítva az ebben az új, nyomatékos, takarékos és egyedülálló motorgenerációban rejlő hatalmas lehetőségeket.

A TSI-motorok alapvető műszaki jellegzetessége a „downsizing”, vagyis a motor literteljesítményének csökkentése. Ezekben az esetekben a hengerűrtartalom változatlan marad, vagy akár még csökkenhet is, ugyanis az intelligens feltöltőrendszer tiszta, környezetkímélő tolóerőről és alacsony költségekről gondoskodik. Így például egy Touran a 140 lóerős TSI motorral mindössze 7,4 liter üzemanyagot éget el 100 kilométeren. Ennek köszönhetően a Touran új generációját az ügyfeleknek már tíz százaléka a TSI motorral rendeli. Az 1,4 literes lökettérfogatú, kompresszor és turbó kombinációjával felszerelt TSI-motorok a chemnitzi Volkswagen motorgyárban készülnek, Németországban. Az innovatív koncepciónak köszönhetően a Touran esetében kerekeken 1600 euróval olcsóbb a TSI a hasonló teljesítményű dízelnél. A Golf esetében az TSI árelőnye már 2500 euró.

A TSI-motorok által fémjelzett „új korszak” 2006 elején vette kezdetét. A TSI rövidítés azóta – akárcsak annak idején a TDI, FSI és TFSI – a nyomatékos és takarékos VW-motorok szinonimájává vált. A világ első autója, amelyben a TSI dolgozik, a Golf GT 170 lóerős teljesítmény és 240 newtonméteres legnagyobb forgatónyomaték áll a 7,2 literes átlagfogyasztással szemben a Golf GTI kis testvérében. Álló helyzetből mindössze 7,9 másodperc alatt töri át a száz kilométer/órás sebességhatárt a sportos Golf és 220 kilométer/óránál éri el végsebességét. Szériafelszerelésként a Golf GT-hez hatfokozatú manuális váltó jár, azonban – akárcsak az összes többi TSI-modell esetében – az úttörő dupla kuplungos DSG is elérhető. Az olyan Volkswagenek, mint a TSI-motoros Golf GT bebizonyítják, hogy a takarékosság és a sportosság nem zárják ki egymást. Éppen ellenkezőleg: A TSI lágyan felépülő és aztán széles fordulatszám-tartományban töretlen nyomatékát – amelyet először a kompresszor kelt életre és aztán a turbó tart életben – ebben a formában egyetlen másik motorfelépítés sem nyújtja a szegmensben.