A japán gyártó világszerte már az első negyedévben több autót adott el, mint a GM – 2,41 milliót, míg a GM 2,25 milliót – az első félévben összesen 4,8 millió Toyota kelt el világszerte, 2 százalékkal több az egy évvel korábbinál – a GM 4,54 milliót adott el, ráadásul a Toyotával ellentétben az amerikai csoport évek óta vesztesége. Az év egészében 9,85 autót tervez eladni a Toyota, 5 százalékkal többet, mint tavaly.

A második számú japán autógyártó, a Honda 8 százalékkal növelte adózott eredményét a második negyedévben az egy évvel korábbihoz képest, 180 milliárd jenre (1,7 milliárd dollár). Az elemzők csak 135 milliárd jent vártak. A javulás a kereslet növekedése mellett annak tulajdonítható, hogy emelték az árakat, csökkentették a költségeket, és így ellensúlyozni tudták az emelkedő energia-és nyersanyagár, illetve az erős jen negatív hatásait. A társaság megerősítette az év egészére szóló profit-előrejelzését, a 490 milliárd jent, üzemi eredményét viszont 630 milliárd jenre módosította 650 milliárdról.