A kategória neve S.U.T. (Sports Utility Truck), első képviselője pedig a megújult L200 modell volna – a marketingesek véleménye szerint. A felismerés és a névadás minden bizonnyal abból ered, hogy a cégnél felismerték: az L200 vásárlóinak egy nagy része nem a földművelők, vagy az építkezők közül kerülnek ki.

Az autó Európában a jövő év első felére várható, és valóban, egy minden ízében megújított, csúcskategóriás pickupról van szó, amely persze terepen is kiválóan megállja a helyét. Nem véletlen, hogy a cég épp az L200-at újította meg, hiszen egyik húzómodelljükről van szó. Az autó vezeti az európai pickup piacot, és a Thaiföldi gyárból több mint 700 ezer darab gördült ki belőle 1988 óta. Ugyanez a modell nyerte meg 2003-ban a FIA rally-cross világkupát.

Az autó rendhagyó formája ellenére sem hat teljesen meglepetésként. A kocsit a 2005-ös Dakaron már bemutatták, mint a teherautók evolúciójának következő állomását. Az új L200 egyébként számos ponton hasonlít a 2002-es Pajero Evo 2+2 elképzeléshez és a Pajero Evolution versenygéphez. Éles kontúrjai, a Mitsubishi jellegzetes „Fuji Hegy” hűtőrácsa és a robosztus kiállás egyaránt egyértelművé teszi, hogy egy Mitsubishivel van dolgunk.

Mindez annak ellenére igaz, hogy a cég tervezőcsapata a pickup fogalmát merőben új formával és kivitellel egészítette ki. Az egyszerű, haszongép stílusú dobozformát egy szembeötlő, ám nem kevésbé erőteljes design váltotta fel. Ez a megjelenésen kívül azt is magával hozta, hogy az utastér helykínálata jóval túlmutat a szegmensben elvárható méreteken. A kocsit természetesen továbbra is három kabinváltozatban árusítják majd, a szimpla, Club (másfeles) és dupla kabin egyaránt kapható lesz.

A műszaki tartalom is teljesen megújul, az új L200 minden korábbinál magasabb vezetési élményt kínál. A középméretű pickup (Amerikában) megkapja a Mitsubishi legendásan tartós Super Select összkerékhajtási rendszerét, az autó stabilitásáról és ideális nyomatékelosztásáról egyaránt elektronika gondoskodik. A gyári 17” kerékgarnitúra és a kormánymű pedig igen szűk fordulókört ígér.

Az L200 teljesen új motort kap. Marad a 2500 cm3-es hengerűrtartalom, de nagyjából ez minden hasonlóság a korábbi és az új motor között. Az új diesel közvetlen befecskendező rendszerével sokkal erősebb és takarékosabb lesz elődjénél, és természetesen teljesíti az Euro-4-es normákat. Vadonatúj a felfüggesztés is. Az előző modell futóműve is példásan jó volt, de ezen is tudtak fejleszteni a japán mérnökök.

A kiváló tereptulajdonságokról a hasmagasság és a terepszögek mellett a teljesen újratervezett, segédkeretes független első, és egy szintén áttervezett, robosztus hátsó futómű gondoskodik. Az öreg kontinensen az L200 ez év december 1-én, a Bolognai autó-kiállításon mutatkozik be.