Kimagasló menetteljesítmények mérsékelt fogyasztási értékek mellett – ezek a legfőbb erősségei ennek a kiváló összkerékhajtású járműnek. A nagyteljesítményű motor a károsanyag-kibocsátás további csökkentése érdekében dízel-részecskeszűrővel van felszerelve és megfelel az EU4 emissziós normáknak. Az ML 420 CDI már rendelhető, bruttó 21 053 000 forinttól.

Szűk egy évvel az M-osztály 2005 nyarán történt piacra lépése után az ML 420 CDI 4MATIC modellel egészül ki és válik teljessé a típus dízelkínálata. A legújabb V8 négyszelepes bi-turbofeltöltéses, változtatható turbinengeometrával rendelkező dízelmotor különösen temperamentumossá teszi az ML 420 CDI-t. A 4,0-literes motor nyomatéka 700 Newtonméterre növekedett, ami 2.000 – 2.600 ford/perc tartományban áll rendelkezésre. A korszerűsítő átalakítások eredményeképpen a motor teljesítménye az ML 400 CDI elődmodell 184 kW/250 LE értékéhez képest 225 kW/306 LE-re emelkedett.

Ez az autónak kiemelkedő teljesítmény jellemzőket garantál álló helyzetből való gyorsuláskor ugyanúgy, mint haladás közbeni felgyorsulásoknál vagy előzéskor. Az ML 420 CDI 4MATIC 6,8 másodperc alatt sprintel álló helyzetből 100 km/h sebességre, végsebessége pedig 235 km/h. A 60-ról 120 km/h sebességre felgyorsuláshoz pedig harmadik sebességfokozatban 6,0 másodpercre van csupán szüksége az ML 420 CDI 4MATIC-nak. A nagy teljesítménytartalékok nem csak a figyelemreméltó gyorsulási értékek elérését teszik lehetővé, hanem a szériafelszereltség 7G-TRONIC hétfokozatú automata váltóval együttműködve kellemes haladást biztosítanak magas fokozatokban is, szerény üzemanyagfelhasználási értékek mellett. Különösen takarékos menetmódban az autó csupán 9,1 liter dízelt fogyaszt száz kilométerenként, az átlagfogyasztás igen mérsékelt, 11,1 l/100 km. A kedvező fogyasztás következtében a jármű hatótávolsága is igen figyelemreméltó: az ML 420 CDI 95 literes tankkészletével újabb üzemanyag-felvétel nélkül 900 kilométer megtételére képes.

Ez a modell is az Euro 4 határértékek alatt marad, karbantartást nem igénylő dízel-részecskeszűrővel üzemel, ami további 99 százalékkal csökkenti az amúgy is csekély károsanyag-kibocsátást.