Az új GT3 RSR egyértelmű ismertetőjele aerodinamikailag jelentősen továbbfejlesztett eleje, a legtöbb újdonság azonban a könnyűszerkezetes karosszéria alatt rejtőzik.

Az első lökhárító jól látható kiegészítő légterelőin („Flicks”) kívül az új kialakítású oldalsó kiáramló nyílásokkal átdolgozott levegővezetés gondoskodik a mérsékelt légellenállás mellett is megnövekedett leszorító erőről. A far a hátsó szárnnyal együtt az előd modellével megegyező. A futómű-kinematika módosításai jelentősen megnövelt tapadást biztosítanak, de bővült a felfüggesztések állíthatósága is.

A GT3 RSR 3,8 literes boxermotorja néhány kisebb módosítástól eltekintve változatlan maradt. Teljesítménye 8.000 percenkénti fordulatszámnál 465 lóerő (342 kW), maximális forgatónyomatéka pedig 7.250 percenkénti fordulatnál 430 newtonméterre adódik. A kiváló hatásfokú hathengeres fordulatszám-határolója a 9.400 értéknél lép működésbe.

A GT3 RSR új sebességváltójában az RS Spyder sportprototípussal szerzett know-how rejtőzik, a Porsche mérnökeinek hatfokozatú, szekvenciális kapcsolású alkotása lényegesen könnyebb elődjénél, s jóval alacsonyabb belső súrlódással működik. A kisebb szögben álló féltengelyek tágabb futómű-beállítási lehetőségeket tesznek lehetővé.

A GT3 Cup és a GT3 Cup S mellett a GT3 RSR a Porsche 911 műszaki alapjaira épülő harmadik versenyautó a Porsche Motorsport kínálatában. Az RS Spyder exkluzív sportprototípust nem számítva a leggyorsabb és legerősebb weissachi hosszú távú versenygép 35 példányban készül majd, s egyből megkezdődik kiszállítása szerte a világon, az ügyfélcsapatok számára.