Az újdonság a Golf V alapjára épül, csakúgy, mint az ugyancsak friss és igen hasonló térkoncepciójú modellek, a VW Touran, valamint a Seat Altea és Toledo. A Plus a bázistól formailag nem tér el nagyon, de a front és a farrész, azon belül a lámpák kialakítása és a műszerfal szellőzőrostélyainak egyedisége már első pillantásra feltűnik. A számok tükrében a Plus közel 10 centivel magasabb a donornál, szélességében és hosszában viszont megegyezik azzal. A motorválaszték és a háromféle sebességváltó is azonos lesz a normál Golféval, a GTI 2.0 TFSI erőforrásáról és a 4×4-es hajtásról egyelőre nincsenek információink. Az árról jelenleg annyit tudunk, hogy Németországban 720 euróval, azaz 250 Ft/eurós átlagárfolyamon átszámítva 180 ezer forinttal lesz drágább az azonos felszereltségű, ötajtós Golfnál.