A kompozit kerámia féktárcsa átmérője 350 mm, keresztfuratokkal és belső hűtéssel, kb. 50%-kal könnyebb, mint az öntöttvas alkatrész, és ezzel 14 kg-mal kisebb a rugózatlan tömeg a futóműnél.

A megfelelő anyagú és kialakítású fékbetétekkel együtt a kerámia féktárcsák gyorsan, nagy surlódást képesek biztosítani. A fékbetétkopás minimális a fém féktárcsákhoz képest, köszönhetően a kerámiatárcsa különösen kemény felületének. A PCCB várható élettartama ennek megfelelően hosszú, a tárcsa anyaga nem korrodálódik.

A kerámia féktárcsa nem reagál az utakra kiszórt só szemcsékre és folyékony sóra sem. A Porsche most először szereli az új Carrera-t kerámia féktárcsákkal, mely a belső hűtőcsatornák új formájának köszönhetően a forgó tárcsán nagyobb mennyiségű hideg levegőt áramoltat át. Ugyanakkor a nagyobb számú hűtőcsatorna (hűtőborda) merevíti a féktárcsát, jelentős mértékben csökkentve ezzel a deformációt nagy igénybevétel esetén.

A féktárcsa súrlódó felületét szálerősítéssel optimalizálták jelentősen fokozva ezzel a kopásállóságot nagy terhelésnél. Mindez nagyobb teljesítményt és nem utolsósorban hosszabb élettartamot eredményez.