Az Euro NCAP, összesen 34 ponttal, a kompakt kategória legbiztonságosabb limuzinjaként sorolta be a rüsselsheimi márka legkelendőbb típusát. Ugyanígy öt csillagot ért el a legutóbbi tesztsorozat alkalmával a GM-testvérmárka, a Saab 9-3 Cabriolet típusa. Nagyszerűen szerepelt az új Opel Tigra TwinTop is, amelyet négy csillaggal ékesítettek.

A GME elnöke, Carl-Peter Forster, így nyilatkozott: „Természetesen nagyon örülünk, hogy így elismerték a General Motors biztonsági elkötelezettségét. Az ütközési kísérletek során elért jó eredmény azonban csupán egyetlen aspektusa intenzív biztonsági fejlesztő munkánknak. Legalább ennyire fontosnak tartjuk a balesetek elkerülését is, például a korszerű IDSPlus futómű, vagy az AFL adaptív fényszóró segítségével. Passzív biztonsági kutatásunk középpontjában az áll, hogy mindenféle baleset alkalmával a lehető legjobban védjük az autók utasait.“

Az Opel biztonsági filozófiáját jól példázza az Euro NCAP által legutóbb tesztelt ötajtós Astra szokatlanul gazdag biztonsági felszerelése, amely rendelkezésre áll majd az ősszel megjelenő Astra Caravánban is. Mindenekelőtt a teljes körű SAFETEC védelmi rendszer tartozik ide.

Passzív és aktív biztonsági jellemzői közül kiemelésre érdemes a gyűrődő dobozokkal ellátott, nagyszilárdságú karosszéria, az ESPPlus elektronikus menetstabilizálóval kiegészített IDS futómű, a TCPlus kipörgésgátló, a CBC (Cornering Brake Control) kanyarodási fékszabályozás, valamint a blokkolásgátlót és fékasszisztenst is magába foglaló fékberendezés.

Szintén része a SAFETEC rendszernek a vezető és az utas frontlégzsákja és mellkas-medence oldallégzsákja, hárompontos öv mind az öt ülésen, a frontális ütközéskor kikapcsolódó pedálsor (PRS, Pedal Release System) és a négy irányban állítható biztonsági kormányoszlop. A rendszer további biztonsági berendezésekkel egészithető ki, mint az első-hátsó fejlégzsák, aktív első fejtámla, két ISOFIX gyermekülés-rögzítés a hátsó ülésen. A vezetőt és az első utast optikai és akusztikai jelzés figyelmezteti az öv becsatolására.

Az utasbiztonság megállapítására három különböző ütközési kísérletet hajt végre az Euro NCAP: frontális ütközést, 64 km/óra sebességgel, 40 százalékos átfedéssel, deformálható akadályon, amely egy másik autót helyettesít; oldalütközést 50 km/órával, deformálható akadályon; és oldalütközést 29 km/órával, oszlopon. A vezető, illetve frontális ütközés alkalmával a vezető és az első utas potenciális igénybevételét különleges bábukkal mérik.