Az Audi Q7 már külsejével is lenyűgöz. Az Audira jellemző dinamizmus visszaköszön a tető széles ívében és a sík üvegekhez képest jellegzetesen nagy karosszéria felületben. Az első rész dinamikus íve és a markáns hátsó rész az élesre formált D oszlopokkal együtt egy kupéra emlékeztet. Hasonlóan fellelhető az Audi jelenlegi formai stílusa az övvonalban. Feltűnő jelenséget alkot a két kontraszt színű fényezéssel is rendelhető karosszéria. Az alapverzió fényezését tizenegy szín közül választhatjuk ki, ezek közül három szín csak a Q7-hez rendelhető. 5.086 mm-es hosszúságával, 3.002 mm-es tengelytávjával, 1.983 mm-es szélességével és 1.737 mm-es magasságával a Q7 átveszi a vezetést a SUV-k között.

Az autó tulajdonosai nemcsak az összehasonlíthatatlanul tágas tér kényelmét élvezhetik, hanem a hasznosíthatóság új dimenzióival ismerkedhetnek meg: a Q7-ben nem kevesebb, mint 28 ülés- és rakodási pozíció lehetséges. A három üléssorban akár hét utas is helyet foglalhat. A második sorban található ülések egyénileg állíthatók előre-hátra; ezen felül ebben az osztályban a Q7 második üléssorában utazók élvezhetik a legnagyobb lábteret. Mindkét hátsó üléssor előredönthető, s így 2.035 literes sík padlójú rakodótér jön létre anélkül, hogy az üléseket el kellene távolítani. Ha ötszemélyes változatban használjuk a Q7-et, akkor 775 literes csomagtérrel számolhatunk, amely osztályában a legjobb érték!

Az Audi Q7 vásárlói kezdetben két nagyteljesítményű motor közül választhatnak: az új 4,2 literes V8-as FSI közvetlen benzinbefecskendezéses motor teljesítménye 257 kW (350 LE), maximális forgatónyomatéka pedig 440 Nm. A kivételesen kifinomult és rendkívül gazdaságos 3.0 literes, hathengeres TDI motor a közös-nyomócsöves befecskendezés legújabb verziójával készül, amelyben inline piezo befecskendezőket alkalmaztak, s így teljesítménye eléri a 171 kW-ot (233 LE), forgatónyomatéka pedig a kimagasló 500 Nm-t. Mindkét motorváltozathoz hatfokozatú tiptronic váltó párosul.

Az Audi Q7 természetesen a quattro állandó összkerék-hajtással rendelkezik. A központi Torsen differenciál aszfaltos úton és terepen egyformán juttatja el a hajtóerőt mind a négy kerékhez, így biztosítva az optimális vezetési dinamizmushoz és a biztonságos autózáshoz szükséges hajtási- és oldalstabilitást. Ez a hajtási mód tökéletesen bevált az elmúlt 25 évben: több mint kétmillió négykerék-hajtású Audi hagyta el a futószalagot és a quattro-hajtás számtalan fényes győzelmet aratott a világ verseny- és ralipályáin. Az Audi RS4-hez hasonlóan az Audi Q7 is a legújabb Torsen differenciállal rendelkezik, amely 40:60% arányban juttatja el a hajtóerőt az első, illetve a hátsó tengelyhez.

Az Audi Q7 számtalan alumínium elemet magában foglaló váza – független kerékfelfüggesztéssel, elöl-hátul kettős lengőkarral – sokoldalúságával tűnik ki. Az acélrugós felfüggesztést és a kétcsöves lengéscsillapítókat még terepen is sportos vezetésre tervezték, és rendkívüli komforttal kényezteti a bennülőket. A döntött pozíciójú első rugók és lengéscsillapítók csökkentik a jármű általános magasságát. Az Audi Q7-et alapverzióban 18”-os könnyűfém-ötvözet kerekekkel és 235/60-as abroncsokkal gyártják, a nyolchengeres verziót pedig 255/55-ös abroncsokkal készítik. Valamennyi Q7- verzió rendelhető 19”, vagy 20”-os kerekekkel. Az autóhoz rendelhető extra az adaptív légrugózás. A légrugózás és az elektromosan vezérelt lengéscsillapítás kombinációja tökéletes párosítás a határozottan sportos kezelhetőséghez és a kimagasló menetkomforthoz. A dinamikus stabilizátor-rendszer minimálisra csökkenti a karosszéria lengéseit. A hasmagasság 180 millimétertől 240 milliméterig változtatható, így a jármű még kimondottan nehéz terepen is jól boldogul. A terepfokozat 205 mm-es hasmagasságával és a módosított rugózási vezérléssel kiváló vezethetőséget biztosít könnyű terepen.

A hátsó ajtó egy kiemelkedően praktikus funkcióval is rendelkezik: a nagyobb és nehezebb tárgyakat könnyebben pakolhatjuk be az óriási csomagtérbe, mivel a hátsó ajtó alsó részét lejjebb lehet süllyeszteni. A csúcstechnológia nemcsak az Audi Q7 hajtásláncán érvényesült. A Q7-ben széria az Audi A8-nál és A6-nál már sokat dicsért MMI multimédiás rendszer, amelyet a számos további funkció eléréséhez két lépcsőben lehet bővíteni. A nagyteljesítményű SUV belsejéhez számtalan olyan újdonságszámba menő vezetőt segítő extrafelszerelés rendelhető, amelyek először kerültek sorozatgyártásba: így például az Audi radartechnológiájú sávasszisztense a sávváltáshoz, a továbbfejlesztett vizuális, vagy akusztikai parkolási segéd, a hátsó kamera, valamint az automatikus távolságtartó rendszer, az ACC+ legújabb verziója, amely szükség esetén lassítja, illetve megállítja az autót. Az ESP számos új funkcióval rendelkezik, mint például a hegymenetben lefelé segítő asszisztens. A speciális terepfokozat összehangolja a fékteljesítményt és az irányíthatóságot laza, csúszós talajon.

Az Audi Q7 2005. november elejétől rendelhető hazánkban is. Az első kiszállítások 2006 első negyedévében várhatóak. A Q7 14.129.000 Ft-tól érhető el az Audi márkakereskedésekben.