Bemutatók, menetpróbák, tesztek

Premier
Valóságos újdonságdömpinggel köszöntött ránk végre a tavasz, ám ezúttal nem csak autómodellek formájában. Az új típusokhoz hasonóan szerkesztőségünk tagjai érdeklődéssel várják az első hazai autó-bevásárlóközpontot is, melyben egymás mellett áruljék majd a különböző márkájú autókat.

Renault Altica
Altica utónevű kiállítási parádéskocsijában a Renault jó néhány újszerű megoldással lepte meg nemcsak a publikumot, hanem a szakembereket is. Hogy példát is mondjunk: a vezetési pozíció testre szabásához nem az ülést kell állítani, hanem a négy fémrúdra függesztett szerelvényfalat. Ráadásul a pedálsor is elektromosan állítható…

Opel Astra TwinTop
Első német gyártóként az Opel próbálja megtörni a kompakt kupé-kabriók francia hegemóniáját. Előzetesen csak annyit árulunk el, hogy az Astra TwinTop fémtetejének 11 szerkezeti elemét 5 villanymotor és 8 hidraulikus munkahenger mozgatja. Ennyiből is látható, Rüsselsheimben nagyon komolyan vették a feladatot…

Jaguar XK Cabrio
Az utóbbi években bizony rossz idők járnak a Jaguárra. A hajdani státusz visszaszerzése a mai globalizált, elüzletiesedett világban talán mission impossible-nek, azaz lehetetlen küldetésnek számít, ám a cirka 26 millióért hamarosan megvehető XK Cabrióval és a két millával olcsóbb XK kupéval a brit ikon mégis megkísérli bebizonyítani, hogy ma sem “csak” Mondeo-epigonokat képes gyártani.

Porsche Cayenne Turbo S
521 lóerő egy terepjáróban – e tény már önmagában is meghaladja a józan ész határait. Hát még ha hozzátesszük, hogy a motorháztetőn a Porsche emblémája, s majdnem 37 millió forintba kerül a beszállókártya! Ha hiszik, ha nem, néhány honfitársunk garázsába majdnem hamarabb érkezik meg a Turbo S, mint a hazai szalonokba…

Dodge Caliber
Az amerikai autók európai offenzívájáról már többször szót ejtettünk. A legújabb fecske a Golf-osztály riválisának tekinthető Dodge Caliber, melynek adatait nézve ismét eltűnődtünk azon, hogy az USA-ban vajon pontosan tudják-e, mire buknak az öreg kontinens autósai – csak ízelítőül: a csomagtérajtóban 458 wattos Ghettoblaster hangszórórendszer kapott helyet –, amikor azonban megpillantjuk a szerény árcédulát, minden kételyünk tovaszáll.

Audi S6
Márpedig sportos modellnek minden kategóriában lennie kell! Az igazán vehemens motor, az RS6 dupla turbós új generációjának megérkezéséig az Audi ezért – igaz, jelképesen azért gyengítve – az S8 motorját emelte át az eggyel kisebb kasztniba. A győri V10 ezúttal is kitűnőre vizsgázik.

Peugeot 207
A balról jobbra olvasó autósok – így tehát mi is – a Peugeot 206-os utódjának tartjuk a 207-est, noha az új módi szerint az előd gyártását sem fejezik be a franciák. Belegondoltak már abba, hogy ilyen alapon a jobbról bal felé olvasók akár a 307-es örökösének is tarthatnák a legújabb Peugeot-t, hisz méretei alapján nagyjából a kettő között helyezkedik el, ráadásul kinézetre inkább arra hasonlít.

Jeep Commander
Nem tudjuk, hogy a Jeepnél hallották-e már a “járt utat a járatlanért…” kezdetű közmondást. Az viszont a Wyllis óta bizonyos, hogy ha hallották is, nem tartják be. Sőt, inkább maguk teremtenek újabb járt utakat. A Commander hasonló gondolatok jegyében fogant: egyrészt további területeket cserkésznek be vele, másrészt pedig jelzi a többieknek, ki a commander a terepen.

Opel Astra 1.9 CDTI és Volkswagen Golf GT
Érdekes mérkőzést vívott egymással a két ősi rivális, noha nem voltak egy súlycsoportban: Rüsselsheim egy dízelmotoros nehézsúlyút, míg Wolfsburg egy egészen újszerű benzines légsúlyút küldött szorítóba. A látszat ellenére ezúttal nem két márka, hanem két koncepció versengett egymással…

Kompakt autók összehasonlítása
Borúlátó előrejelzések szerint hamarosan megáll vagy visszafordul a Golf-áramlat, s a kevésbé pesszimista jóslatok is minimum lassulásról szólnak. A Golf-osztály képviselőinek áradata viszont szerencsére nem csökken. Éppen ellenkezőleg: egyre-másra érkeznek piacra a legújabb Golf-ütők. Ezúttal a Citroen C4, a Honda Civic, a Mazda3 és a Seat Leon mérte össze tudását.

Kis egyterűek
A Nissan Note, az Opel Meriva és a Ford Fusion összehasonlítása során cseppet sem jutottunk közelebb annak a rejtélynek a megfejtéséhez, hogy vajon miért nevezik egyterűnek azokat az autókat, amelyeknet térfogata minimum két egységre, motorházra, valamint egyesített utas- és csomagtérre oszlik. Az viszont ismét bebizonyosodott, hogy a kategóriát anna nagyon kitalálták, csak a né hibádzik.

Kabriók összehasonlítása
Ahány ház, annyi szokás! Bizonyítja a mondás igazát e havi kabriótesztünk is: a Mini Cooper Cabrio egy gombnyomást, az Opel Tigra TwinTop két kézmozdulatot, míg a Mazda MX-5 egy ügyes válldobást követően válik “csillagvizsgálóvá”. E három kis mókamestert tulajdonképpen csak a kabrióérzés miatt vehetjük “egy kalap” alá…

Kémfotók
Az autóiparban egyre-másra születnek eddig sosem látott járműkategóriák, ám az ún. crossoverek megjelenése sem vethet véget a SUV-k diadalmenetének. Jól példázza a szegmens kiaknázatlan lehetőségeit, hogy hamarosan a PSA-konszern tagjai is bemutatják a saját verziójukat.

Riportok, sorozatok, aktuális témák 
A hónap képe

Akár képrejtvény is lehetne e havi fotónk, ám mivel az Auto Bild nem rejtvényújság, a megfejtést közvetlenül a feladvány alatt olvashatják. Ha mégis van kedvük tippelni, tegyék, de vigyázzanak, a látszat – mint többnyire – ezúttal is csal.

Hibrid dízel a PSA-tól
A PSA-konszern és a jó dízelmotorok hosszú ideje egymás szinonimái, ezzel nem mondunk újat. Azzal viszont remélhetőleg igen, hogy a franciák nem elégszenek meg eddigi sikereikkel, hiszen immár javában tesztelik a remek HDi és az elektromotor házasítását, a dízeles hibrideket. Reményeik szerint 2010-ben 3 literes fogyasztású Citroeneket és Peugeot-kat vehetnek majd a környezettudatos autóvásárlók. De vajon mennyiért?

Honda Legend SH-AWD és Civic Hybrid
A Honda élen jár az autós betűszavak megalkotásában és a köznyelvben való meghonosításában. Legújabb találmányuk az SH-AWD (Super Handling All-Wheel-Drive) nevű összkerékhajtás, amely a hátsó kerekek között is változtatni tudja a nyomatékot. S akkor az IMA-ról még nem is beszéltünk…

BMW Prémium Selection
Vajon melyik a kedvezőbb vétel: egy nulla kilométeres új autó a szalonból, avagy egy jól felszerelt, keveset futott, hibátlan állapotú szolgálati autó kedvező áron? Ha még azt is hozzátesszük, hogy pici szerencsével akár Jacques Villeneuve masinája is a garázsunkba kerülhet, talán okafogyottá is válik a kérdés.

Tanácsadó, szolgáltatások, termékinfók

Évszakos átállás, tavaszi szerviz
Ahogy az óraátállításból, úgy az autók évszakos átállításából is kettő van évente. Amíg azonban a plusz egy óra miatt előbbiből az őszit kedveljük inkább, addig az autó takarítása inkább tavasszal kellemes.

Termékek és szolgáltatások apróhirdetései