A motorpaletta nem változott, csupán apróbb módosítások történtek az egyes egységeken. Nőtt a 2.0 literes és az 1,4-es benzinesek nyomatéka, előbbi pedig már hatfokozatú manuális vagy négyfokozatú automata váltóval, valamint tempomattal is rendelhető. A gyári adatok szerint a fogyasztásukat is lejjebb szorították. Az autó felszereltsége gazdagodott leginkább. Már minden ülőhelyhez jár biztonságiöv-emlékeztető, átalakították a kormányoszlopot, és puhább energiaelnyelő anyagokat építettek köré a térdsérülések kockázatának csökkentése érdekében. Egyes verziókhoz alap a kulcsnélküli ajtónyitó rendszer, a 20GB-os háttértárral felvértezett héthangszórós BOSE-hifiberendezés, és a fehér számlapos műszeregységek. Javítottak a csomagtartó nyithatóságán, megvastagították a hangszigetelést, és hét új külső fény is megjelent a kínálatban. Az utastérben apróbb díszítő betétek, kívülről pedig az új 15, 16 és 17 colos felnik bevezetése javítja az autó megjelenését. Áprilisig 920 000 példány kelt el a japánok kompaktjából, ebből 222 000 darabot Európában állítottak forgalomba.

Ugyan a Mazda MX-5 roadsterénél gyorsabban nyíló-záródó tetőt egyetlen más kabrió sem kínál – legyen manuális vagy elektronikus rendszerű – mégis voltak, akik hiányolták a gombnyomásra működő tetőmechanizmust minden idők legnépszerűbb nyitott kétajtósából. A Mazda a július 18-30. között Londonban rendezendő Brit Autószalonon válaszol az igényekre: itt mutatják be a Mazda MX-5 Roadster Coupét, melyben elektromotorok mozgatják az apró sportkocsi kemény tetejét. A kiszivárgott információk alapján az új tetőrendszer kb. 30 kilóval növeli a modell tömegét, illetve mivel a hátsó traktust megemelték, a csomagtér befogadóképessége nem változott. A hivatalos premier után természetesen további részletekkel jelentkezünk.