A TFSI-koncepció a közvetlen benzinbefecskendezés és a turbófeltöltés előnyeit egyesíti. Ezekkel az innovatív műszaki megoldásokkal a magasabb szintű dinamikai adottságok és a kedvezőbb menetteljesítmények csekélyebb üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-emisszió mellett érhetők el. Az új motor elsőként az Audi A3 modellben jelenik meg, s 118 kW (160 LE) teljesítményével, illetve igen magas, 250 newtonméteres maximális forgatónyomatékával kiváló alapot kínál a sportos vezetés élményéhez.

Az Audi mérnökei nemcsak a világ versenypályáin igazolták a turbófeltöltéssel kombinált FSI-technika képességeit, a népszerű 2.0 TFSI formájában ugyanis immár több mint 400 ezer alkalommal megtették, az új 1.8 TFSI számára pedig következetesen továbbfejlesztették. A 150 barra növelt befecskendezési nyomás és az új hatlyukú befecskendezők homogén keverékképzést és igen hatékony égésfolyamatot eredményeznek. Az átdolgozott turbófeltöltő és az új fejlesztésű motorszabályzás még érzékenyebb gázadási reakciókról és harmonikusabb forgatónyomatéki karakterisztikáról gondoskodik. A 250 newtonméteres maximális forgatónyomaték rendkívül széles, 1.500-as és 4.200-as percenkénti fordulatszám között rendelkezésre áll. A motor teljesen új alapkonstrukciója a kultúrált járás és a csekély mértékű rezgésszint jegyében készült, az 1.8 TFSI így nemcsak teljesítménye és forgatónyomatéka, hanem akusztikai adottságai tekintetében is jócskán megemeli a mércét kategóriájában. Konstrukciója igen széles teljesítményskálára teszi alkalmassá.

Az Audi új high-tech motorja elsőként az A3 sorozatban jelenik meg, mégpedig a hatfokozatú manuális, illetve opcióként az erőfolyam érzékelhető megszakadása nélküli, villámgyors váltásokat biztosító, kettős tengelykapcsolós „S tronic” sebességváltóval. A 220 kilométer/óra csúcssebességgel és az álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra produkált 7,8 másodperc alatti gyorsulással az 1.8 TFSI tiszteletet parancsoló menetteljesítményekről gondoskodik az „S tronic” váltóművel szerelt A3 számára. Az A3 átlagfogyasztása e motorral és manuális váltóval igen alacsony, mindössze 7,3 liter 100 kilométeren.