Messze megelőzve más leányvállalatokat az Európát, Közel-Keletet és Afrikát magába foglaló régión belül, a világ vezető gumiabroncsgyártójának magyar vállalatánál május végére közel 53 százalékos részesedést ért el az interneten keresztül értékesített abroncsok aránya a teljes eladásokból. Gyakorlatilag minden második abroncs az online rendszer segítségével jut el a kereskedői hálózathoz, – emelte ki Malkócs Tamás, a Goodyear Dunlop Tires Magyarország Kft kereskedelmi igazgatója. Ezzel a magyar az első Goodyear leányvállalat a régióban, amelynek sikerült átlépnie az 50 százalékos lélektani határt.

Őt követi a szlovén és a cseh vállalat, ahol az értékesítés közel 41 százaléka történik az interneten keresztül.

A Goodyear Dunlop Tires közel másfél éve indította el az abroncsértékesítésben forradalminak számító TireOnlineService (TOS) rendelési rendszerét, amely ma már 23 országban szolgálja éjjel-nappal a kereskedőket. Malkócs Tamás a hazai sikert a hazai gumiabroncskereskedők nyitottságával és a kétségkívül innovatív internetes rendszer praktikus mivoltával magyarázza. „211 kereskedő kapcsolódott be eddig a TireOnlineService-be, ami több mint 400 aktív felhasználót jelent. Úgy tűnik, a TireOnlineService egy olyan igényt tud kielégíteni, amit eddig nagyon hiányoltak partnereink.”

Egy rövid kísérleti szakaszt követően, amelyet német márkakereskedők bevonásával végzett a Goodyear, a TOS Nyugat-Európában indult el először. Mára közel tízezer márkakereskedő csatlakozott a pán-európai online rendelési rendszerhez, amelyen keresztül elindítása óta egymilliónál is több gumit értékesítettek.

A TireOnlineService segítségével a kereskedők valós időben intézhetik megrendeléseiket az interneten keresztül gyakorlatilag bárhonnan és bármikor. Rendeléseiket a Goodyear teljes márka- és termékskálájára leadhatják, tehát a Goodyear mellett a Dunlop, Fulda, Sava és nemsokára a Debica márkákra is. A rendszer információt nyújt a rendelés állásáról, az utánrendelésekről, az ügyfélstátuszról és a felhasználói adatokról.