A nagy gyártók többsége ugyan tavasszal már ellőtte, vagy még őszre tartogatja puskaporát, de olyan is akad, aki a nyári eseménytelenséget kihasználva Londonban tart jelentős világpremiert.

Japánból két igazi érdekesség látható. Egyikük a Genfben már bemutatott Type R mellett feszülő, valamivel szerényebb kivitelű Type S verzió, melyben az új Civic háromajtós változatát tisztelhetjük. Az ötajtósnál vadabbul spoilerezett, de szűkmarkúbban motorizált típusváltozat kétféle 140 lóerős, 1,8-as benzines és 2,2 literes dízelmotorral lesz kapható, amúgy félúton a családi ötajtós és a radikális Type R kivitelek közt.

A szigetország másik nagy dobása az MX-5 roadster történetének legformabontóbb, legúttörőbb fejlesztése. A 17 éve kizárólag kézi mozgatású tetővel kapható élményautót elkészítették elektromos, önműködő tetővel. A szerkezet ráadásul minden idők leggyorsabb és legkompaktabb megoldása: a csomagtér űrméretében nincs különbség a Roadster és a Roadster Coupé között, a tetőnyitás vagy zárás időtartama pedig mindössze 12 másodperc!

Bár a kis roadster mellett valóságos óriásnak hat, a 2,5 literes common-rail dízelmotorral hajtott új BT50-es pick-up bemutatásának jelentősége eltörpül az új MX-5 mellett. Akárcsak a Toyota bemutatója, amely erre a show-ra időzíti az alulmotorizáltnak tartott Hilux pick-up motorkínálatának megerősítését. A 2,5 literes dízelmotor teljesítményét 102-ről 118 lóerőre emelik, és bevezetnek egy 3,0 literes D-4D dízelt, amely 170 lóerővel és 343 Nm-rel már komoly terhek tempós továbbszállítását is lehetővé teszi.

Tulajdonképpen csak a legkomolyabb brit kötődésű konszern, a Ford mutat be jelentősebb sorozatot kínálatából, ráadásul a már említett Mazda is hozzájuk tartozik. Itt leplezik le hivatalosan a 2,2 literes dízel és 3,2 literes soros hathengeres motorokkal hajtott Land Rover Freelander 2-t, és másik brit márkájuk, a Jaguar is több modellel jön: lesz hosszú tengelytávú, dízelmotoros XJ, egy 400 lovas, különleges designelemeket viselő XJ csúcsmodell XJR Portfolio néven, és itt tartják a teljes egészében alumíniumból készülő, 420 lóerős kompresszoros V8-assal hajtott XKR típus premierjét. Focusból a kupé-kabrió különlegesen takarékos és környezetbarát, bioethanollal működő változatát mutatják be.

Amerikából a Dodge Nitro kompakt terepjáró és a Caliber mellett jön az új Chrysler Sebring. Motorkínálatában 2,0 literes dízel, valamint 2,0 és 2,4 literes benzinmotorok szerepelnek, a későbbiekben egy 2,7-es V6-ossal is bővül majd a lehetőségek tárháza. A típus 2007 elején kerül az európai kereskedésekbe, limuzin és kombi változatokban.

Két európai gyártó van, akik már jól ismert alkatrészekből készítenek új elegyet: jön a BMW M6 kabrióváltozata, míg a Seat a Leon eddigi legerősebb, Cupra verzióját állítja standja közepére: az autót első kerekeit az eddig kétszáz lóerősnek ismert 2,0 literes TFSI motor felpiszkált változata hajtja. A 240 lóerős egység 6,4 másodperc alatt gyorsítja százra a rendesen kiöltöztetett, 18-as kerekeken guruló, megerősített fékekkel felszerelt és öblös hangú kipufogóval ellátott sportmodellt.

Akárhogy csűrjük-csavarjuk, a show legérdekesebb autója címet egy innen nézve német, London szemén át tekintve viszont brit (Vauxhall) kreáció viheti haza, ez pedig nem más, mint az új Corsa. Képeket már korábban közölt a GM, de az adatokra a hivatalos bemutatóig még várnunk kell.

Az erős brit piac számos egyedi modellel örvendezteti meg közönségét: az alapvetően jobbkormányos autók sorát erősíti a Mitsubishi Lancer EVO IX legújabb, 360 lóerős FQ változata, az iPod-tartóval és játékos mintával ellátott Citroen C1 Airplay, a “széttuningolt” SUV-ok sorát gazdagító Nissan Murano GTC, vagy a divattervező által padlizsánlilába és virágmintába bújtatott Nissan Micra C+C+Conran.