“A Kia Motors erősen kötődik az európai piachoz, és reméljük, hogy eddigi sikereink folytatásához a 2006 végére elkészülő új, korszerű szlovákiai gyárunk is hozzá fog járulni,” – jelentette ki Yong-Hwan Kim, a Kia Motors alelnöke és operatív igazgatója.

“Idén már bemutattuk az ötajtós Riót a Genfi Autószalonon, és még ebben az évben szeretnénk bevezetni teljesen áttervezett D-szegmensű modellünket, az új Magentist is” – tette hozzá Kim.

A Kia európai értékesítései nagyon biztatóan alakultak 2005-ben. Januárban összesen 19.331 jármű talált gazdára, ami 57%-os növekedésnek felel meg 2004-hez képest. Februárban az eladások további 67%-kal nőttek, így elérték a 21.196 darabot, ami 63%-os bővülést jelent az előző év hasonló időszakához képest.

“Idén az új Sportage kompakt szabadidőautónak köszönhetően erősen indult az évünk mindenhol, és a piac két szélső szegmensében szereplő modellünk, a kiskategóriás Picanto és a Sorento szabadidőautó is rendkívül jól szerepeltek,” – fűzte hozzá Jean-Charles Lievens, a Kia Motors Europe alelnöke. “A Kia teljes modellválasztéka és a gyorsan bővülő márkakereskedő-hálózatunk által kínált minőségi szolgáltatások egyre jobban elnyerik az európai vevők tetszését.”

“A Kia kifejezetten az európai vásárlók igényeinek figyelembe vételével tervezte a vadonatúj ötajtós Riót, melynek pozitív genfi fogadtatása komoly bizakodásra ad okot. Terveink szerint idén az új Rióból 21.410 darabot fogunk értékesíteni Európában.“ – összegezte Lievens.

A 2005. év eleji eredmények, a Genfi Autószalonon múlt héten bemutatott, és még tavasszal a szalonokba kerülő új Rio, valamint az ősszel érkező, új, D-szegmensű szedán modell egyaránt azt jelzik, hogy a Kia jó úton halad az év végére kitűzött 330.000 darabos európai értékesítési cél felé.