Narancs, vörös, sárga vagy kék színekben már régóta láthatók – LED fények. Autók műszerfalához – a kijelzők esetében különösen alkalmasak a LED-ek (fényt kibocsátó diódák – Licht emittiierende Dioden). Azokon a helyeken használják őket, ahol az égők sűrű cseréje bonyolult és drága lenne.

A Golf Plus és az új Passat esetében ez a technológia a hátsó lámpatestekben is megtalálta a helyét. A Volkswagen a LED-technológiát a hátsó megvilágításhoz először a Phaeton felsőkategóriás limuzinnál vezette be. Egy technológiai transzfer, amelyik nem csak optikailag tűnik meggyőzőnek és értékesnek, hanem a biztonság terén is meggyőző. A hagyományos lámpáknál egyértelműen erősebb fényerő hamar feltűnik az új Volkswagen modelleknél.

Egy további fontos érv a LED-világítás mellett a gyors kapcsolási sebesség. A LED-világítás a félvezető kötéseken alapszik, amelyek az áramot közvetlenül alakítják át fénnyé. Ez a gyakorlatban azt jelenti: az eddig használt izzók a bekapcsolás után csak néhány száz milliszekundum elteltével világítanak, míg a LED szinte azonnal, mihelyt az áram folyik. Kivált nagy sebességeknél tud ez az időkülönbség döntő előnyt jelenteni, amikor a jármű más közlekedési eszközök számára gyorsabban és jobban láthatóvá válik. Ennek megfelelően a követő forgalom gyorsabban tud reagálni a lehetséges veszélyre.

További előnyök, amelyek a LED technológia autóipari felhasználása mellett szólnak, az egyértelmű kapcsolási karakterisztika, az alacsony energiafelhasználás, a magas élettartam és a rázkódással szembeni érzéketlenség.