Az rt.-nek 2003-ban 50 milliárd forintnyi árbevételéből 135 milliós nettó nyeresége származott. Az Agip Hungária Rt. az idén 4-5 vidéki benzinkutat tervez építeni, hogy ezáltal egyenletesebbé váljon országos lefedettsége, elsősorban kártyás ügyfelei jobb kiszolgálása érdekében – közölte a Világgazdasággal Csernák Tamás gazdasági igazgató.

A társaság ma 115 saját, illelve franchise-töltőállomást üzemeltet, ezzel egyike a hazai üzemanyagpiac három kisebb szereplőjének a Jet-kutakat üzemeltető Conoco és az Esso mellett. (A három nagy a Mol, a Shell és az OMV.) A gazdaságos üzemméretből adódó megfontolások miatt a három kisebb társaság lépéskényszerben van: vagy ki kell vonulniuk az országból, vagy akvizíciók révén erősödniük kell.

A közelmúltban az Agip neve fel is merült annak kapcsán, hogy nagyjából akkora kúthálózata van, amekkorát a nyártól az orosz Lukoil szeretne beindítani Magyarországon. Mindazonáltal Csernák Tamás nem értesült arról, hogy az Agipnál, vagy olasz anyacégénél, az ENI-nél az orosz társaság leendő vevőként érdeklődött volna. Mindez persze nem is zárja ki, hogy az Agip lenne a kiszemelt. A gazdasági igazgató értesülése szerint azonban az ENI erősíteni akarja pozícióit a térségben. Döntés még nem született, nem kizárt, hogy további akvizíciókra készülne.

 Mindenesetre az Agip Hungária jó évet zárt: 2003-ban mintegy 50 milliárd forintnyi árbevételt ért el, s ebből 135 milliós nettó nyeresége származott. Összejöhet persze a Lukoil száz kútja kisebb hálózatok felvásárlásával is. Ám a Conocóról úgy tudjuk, hogy kútjaik nem eladók. A Total kútjai már a Shellhez kerültek, az Avantiéi pedig az OMV-hez. Marad az Esso – itt nem értünk el nyilatkozót –, amelynek viszont csak 32 töltőállomása van. Vásárolhat továbbá a Lukoil fehér, azaz nem nagy olajtársasághoz tartozó kutakat is. Nem tudni, ilyenből hány van az országban, talán száz is. Ám többségüket nagy ráfordítások árán fel kell újítani, különben be kell zárni őket. Október 1-jén ugyanis lejár az a nyolcéves türelmi idő, amely alatt a töltőállomásokkat dupla falú tartállyal kellett felszerelni, és meg kellett oldani a benzingőz visszavezetését is.

Erősödő kihívás a hazai üzemanyag-kiskereskedelem szereplőinek a hipermarketek saját töltőállomásainak megnyitása. Az Auchan soroksári kútja már működik, s ott – a Magyar Ásványolaj Szövetség (MÁSZ) értesülése szerint szerint – a Mol-ár mínusz nyolc forintért kapható üzemanyag. Rövidesen elkészül az M5-ös mellett a Tesco töltőállomása is, hírek szerint ott is olcsóbb lesz a benzin és a gázolaj, mint a Molnál. A két hipermarketláncnak együtt mintegy 50 egysége működik Magyarországon, vagyis néhány éven belül akár ugyanennyi kutat is nyithatnak itt. (A Tescóval az Essónak Írországban és Angliában több éve van értékesítési együttműködése.)