A Mercedes magyarországi vezérképviseleti szervizében napi átlagban nyolcvan személygépkocsi javítását végzik, s ezek fele futóműproblémával jelentkezik – közölte a márkaszerviz vezetője. A magyarországi Mercedes-szervizeket, az európaiakhoz hasonlóan, egy salzburgi központból látják el, ugyanakkor az itteni alkatrészszükséglet jelentős hányadát a futóműproblémákkal összefüggő igények teszik ki.

Míg Magyarországon átlagban 120-150 ezer kilométerenként válik szükségessé a légrugókompresszor cseréje a Mercedeseknél, addig a nyugaton futóknál sokszor ez az élettartam végéig kitart.

A Volvo-Ivanics márkaszervizben átlagosan negyvenezer kilométerenként válik szükségessé a hátsó stabilizátorkar, vagy éppen a lengéscsillapító gumiagy cseréje, míg ugyanezek az alkatrészek egy átlagos nyugati Volvóban kétszázezer kilométer után szorulnak cserére – tájékoztattak a szervizben.

A katasztrofálisan rossz budapesti utakon gyakorlatilag halálra vannak ítélve a BKV eredetileg metrópótló járatainak beszerzett új Volvo buszai. Konstrukciós átalakítás hiányában sűrű meghibásodásra lehet számítani – vélik szakértők. Az ötven új Volvo buszt hárommilliárd forintért áron szerezte be a BKV, a társaság ugyanakkor már jelezte a cégnek, hogy a jövőben megerősített járműveket vásárolna.