A legtöbb versenytársat a brit Autocar sorakoztatta fel a Picantóval szemben. Az összesen 10 autót átfogó teszt győztese végül a “kategóriájában a Mercedes S osztály színvonalával vetekedő felszereltségű és minőségű” Picanto lett.

Az osztrák Alles Auto a Hyundai Get-et, a Fiat Pandát, a Renault Twingót és a Smart Fourtwo-t küldte versenybe a Picanto mellé. A kategóriájában a legjobb vezetési élményt kínáló Picanto végül a Hyundai Get-től hódította el az elsőbbséget.

A német Auto Bild összehasonlító tesztjében a Picanto ellenfelei a Fiat Panda és a Daihatsu Cuore voltak. A teszt győztese az egyéb előnyei mellett kiváló fékekkel és precíz szervokormánnyal rendelkező, jól felszerelt, jó ár/érték arányú, élvezetesen vezethető Picanto lett.

A holland AutoWeek értékelése szerint a Picanto divatos, kényelmes autó, mely jó menettulajdonságainak és nagyvonalú térkínálatának köszönhetően egyértelműen megnyerte a Hyundai Atos-szal és a Suzuki Altóval végzett összehasonlító tesztet.

A francia Auto Plus tesztjében a Picanto 1.1 EX a Renault Twingo 1.2 16V Expression modellt győzte le. A tesztelőknek tetszett a Picanto ‘neo retro’ stílusa, jó minőségű tetszetős beltere, bőséges felszereltségi szintjei, valamint kiemelték a Picanto élvezetes vezethetőségét is.

A portugál Autohoje a Fiat Panda 1.1 Active és az Atos Prime 1.1 Style V. modellekkel hasonlította össze a Picantót. A versenyképes, kitűnő felszereltségű, jó minőségű Picanto ismét az első helyen végzett.

A spanyol Car & Driver véleménye szerint a Picanto „rendelkezik a legjobb és legvonzóbb, ugyanakkor jó minőségű és vibrációmentes beltérrel. Az ár-termék-tulajdonságok hármasa olyan jó, mint maga az autó stílusa. A Picanto nyújtja a legjobb kanyarstabilitást, a legtágasabb és legkényelmesebb belteret, valamint a motor, az erőátvitel és az üzemanyag-fogyasztás terén is versenytársai fölé emelkedik.”
A Car & Driver összehasonlító tesztjében a Picanto ellenfelei a Fiat Panda 1.2 Dynamic, Hyundai Atos Prime 1.1 GLS és a Daewoo Matiz 1.0 SE modellek voltak.

Egy másik vezető spanyol autóslap, az AutoPista által végzett tesztben a Picanto 1.1 motorjának, jó menettulajdonságainak, valamint belső terének, biztonsági felszereléseinek és ár/érték arányának köszönhetően magabiztosan kerekedett felül a Tata Indica 1.4-gyel szemben.

Az olasz AUTO tesztjében a megjelenés, a belső kialakítás, a gyorsulás, az üzemanyag-fogyasztás és a fékek kategóriájában a Picanto felülmúlta a Fiat Pandát, bár a tesztet egy orrhossznyival a Fiat Panda nyerte.

Yong-Hwan Kim, Kia Motors alelnöke és ügyvezető-igazgatóhelyettese szerint a „legutóbbi európai összehasonlító tesztek világosan bizonyítják, hogy jelentős lépéseket tettünk a minőség javítása terén, és autóinkat az európai vásárlóközönség ízlése szerint tervezzük. A továbbiakban az Egyesült Államokban és Németországban működő K+F központjaink eredményeit felhasználva szeretnénk az egyes regionális piacok igényeihez még jobban igazodó járműveket gyártani.”