A 33076155-es karosszériaszámú, gyöngyházszürke Logan Préférence tulajdonosa, a bacaui illetőségű Dorel Andries jelenlétében gördült le a gyártósorról.

Azóta, hogy a Renault 1999-ben megvásárolta a Daciát, az ipari létesítményt több mint 489 millió eurós beruházással teljesen korszerűsítették és mára a legjobb európai minőségi színvonalat képviseli.

A Renault ipari rendszerébe történő beépülésének fontos állomásaként a pitestii üzem ambiciózusan vágott neki a 2005. évnek: 2004. vége és 2005. második negyedéve között a kétszeresére kívánja növelni a napi autógyártást azzal, hogy napi 460 autóról 750-re növeli kapacitását. E kihívás teljesítésére az üzem — a termelékenység növelésének folyamatos kutatásán túl — egy harmadik, február első hetétől teljesen operatív munkacsoportot állított csatasorba.

A minőségi színvonal további javítása érdekében a Dacia átvette a Renault-Nissan Szövetség által kidolgozott ellenőrzési módszereket, az AVES-t (Alliance Vehicle Evaluation System). A 2004-ben gyártott 94 720 autóval a Dacia a 2003-as esztendőhöz képest közel 38%-os növekedést mutatott, s ezzel ismét elérte korábbi legnagyobb termelési szintjét. A Logan nemzetközi fejlődésével ez a növekedés 2005-ben is tovább folytatódik, aminek köszönhetően Pitestiben évente közel 175 ezer autó készül majd.

A növekedés másik tényezője a Logan-programban érintett többi országba, Oroszországba és Marokkóba, majd Iránba és Kolumbiába irányuló CKD-szállítmányok növelése.

Az 1968-ban Colibasiban (Arges) létesített pitestii Dacia autóüzem köré épült fel, és itt érte el mai fejlettségi szintjét a romániai autóipar. Működésének 37 éve alatt a Dacia egy sor olyan személy- és haszongépjárművet fejlesztett ki, melyek a romániai autógyártás jelképes darabjaivá váltak, úgymint a Dacia 1100 (R8 licenc), a Dacia 1300 (R12 licenc), a Break, a Pick-Up és a Dacia Nova. A Renault támogatásának köszönhetően a Dacia 1999 óta a SupeRNovával, a Solenzával, és végül a család legifjabb tagjával, a 2004-ben bevezetett Logannal újította meg terméksorát.

A Dacia története

1966 A pitestii autóüzem megépítése 1968 Licenc-szerződés a Renault-val és a Dacia 1100 (Renault 8) bevezetése 1969 Dacia 1300 szedán (Renault 12) 1973 Dacia 1300 kombi 1975 Dacia Pick Up 1978 A licenc-szerződés megszűnése 1987 Dacia 1320 1991 Dacia 1325 Liberta 1992 Dacia 1307 és 1309 Double Cab 1995 Dacia Nova 1998 A kétmilliomodik autó ISO 9001 minősítés Rekordtermelés: 106 ezer egység 1999 A Dacia a Renault Csoport márkájává válik 2000 Dacia SupeRNova 2003 Dacia Solenza 2004 Dacia Logan A Dacia szedán és kombi gyártásának megszűnése (1968 óta 1 959 730 autót gyártottak) A C 1.6 i 68 LE-s motor gyártásának megszűnése (1971 óta 2.527.155 autót gyártottak)