Ugyan a nóvumról eddig mindössze egyetlen képet közölt a Mazda, ám ez alapján is biztosra vehetjük, hogy ennyire izgalmas középkategóriás még nem született a hiroshimai gyár falain belül. A Japánban Atenza néven futó újdonság külseje erőteljes érzelmi töltést hordoz, amelyben az RX-8-as, a CX-7-es, és az új Mazda2-es stílusjegyei köszönnek vissza. A bumeráng alakú, erőteljes vonalú hűtőrácson hatalmas embléma ül, a keskeny fényszórók és a vaskos övvonal dinamikus megjelenést kölcsönöznek az autónak. A méreteket illetően az új 6-os is folytatja a trendet: egymillió példányban értékesített elődjénél 10 centivel lesz hosszabb, s a 4800 mm körüli értékkel már a kategória nagyobbjaihoz fog tartozni. Tengelytávja is további centiméterekkel nőtt, ami a hátsó lábtérnél és a kanyarstabilitásnál is jól kamatozhat. 
A középkonzol leginkább a Mazda5-ösére emlékeztet, míg a műszerfal és a kapcsolók az RX-8-as stílusát tükrözik. Az utastérben felhasznált anyagok minőségét illetően javulást ígérnek az elődmodellhez képest. Tervezésénél a passzív biztonság növelésén túl kimagaslóan ügyeltek a környezetvédelemre, így szinte biztosra vehetjük, hogy később hibridként is megvásárolható lesz. Az autóban számos súlycsökkentő megoldást vezettek be, amelyek a gyár reményei szerint nemcsak a menettulajdonságokra, hanem a fogyasztásra is pozitívan hatnak majd. A vezetési élmény fokozása is fő célként lebegett a konstruktőrök szeme előtt, ugyanis a motorok finomításán túl az összkerékhajtás továbbfejlesztése is megtörtént. A Ford Mondeóval azonos padlólemezre épülő új 6-os kezdetben három benzines és három öngyulladós motorral lesz választható. A benzinesek lökkettérfogata 1,8 és 2,3 liter között lesz, az alapmodell teljesítménye 120 lóerő. A 2,3 literes motor nemcsak szívó variációban, hanem közvetlen befecskendezéses turbóval is kapható lesz, vélhetően izmosabb változatban, mint a jelenlegi MPS-ben. A dízelek frontján maradtak a jól bevált 2,0 literes egységeknél, teljesítményük minimálisan, járáskultúrájuk viszont jelentősen nőni fog. Hogy a Mazda se maradjon ki az izmos négyhengeres dízelek közötti versengésből, egy vadonatúj 2,2-es motor is várható 170 lóerő körüli teljesítménnyel. A manuális sebbességváltók öt- és hatfokozatúak, az automatáknál pedig megjelenik egy új hatfokozatú egység. A kombi és ötajtós Mazda6-os bemutatkozása 2008 tavaszára tehető, míg az MPS csúcsmodellre biztosan várnunk kell  2009-ig. A hazai márkakereskedésekbe novemberben érkeznek az első példányok.