A Volkswagen csoport (leszámítva a Scaniát, de beleértve a VW teherautókat és buszokat) 1,39 millió gépkocsit adott el az első negyedévben. Így az egy évvel ezelőtti 9,7 százalékról 11 százalékra növelte globális piaci részesedését – írja a Reuters. A német konszern eladási eredményeit a kormányzati autócsere program javította fel.

A jelenleg globális vezető pozíciót betöltő Toyota 2009-ben 1,23 millió gépkocsi eladására számít, ez 47 százalékos csökkenés az előző évhez képest. A cég ezév januárjában vette át az első helyet a General Motorstól, amely 77 évig uralta a világpiacot.

A Volkswagen csoport korábbi közlése szerint 2018-ra venné át az első helyet, nem csak a Toyotát, de az előző uralkodó GM-et is legyőzve. A céldátumot az elemzők eleinte szkeptikusan szemlélték, de most a válság hatására változik a kép. A Toyota az Egyesült Államokban 38, Japánban 24 százalékkal kevesebb autót adott el az első negyedévben, vagyis két legfontosabb piacán könyvelt el jelentős veszteséget.


A Volkswagen viszont a forgalom 44 százalékát kitevő Németországban, Kínában és Brazíliában növelte eladásait, így valószínűbbé vált, hogy képes lehet a Toyota megelőzésére. Németországban minden harmadik eladott autó a wolfsburgi gyártótól gördül ki, a VW eladásai 19 százalékkal emelkedtek otthon – köszönhetően az államilag finanszírozott autócsere programnak. Bár a Toyota ugyanebben az időszakban 43 százalékkal növelte eladásait, piaci részesedése itt mindössze 4,4 százalékot tesz ki.

“A Volkswagen szerencséje, hogy a jelenleg erősödő piacokon rendelkezik erős bázissal, a Toyota viszont éppen a most összeomlani készülő piacoknak van kitéve” – összegezte a helyzetet a gelsenkircheni Autóipari Kutatóintézet vezetője.