A DaimlerChrysler AG (DCX) És a General Motors Corporation (GM) bejelentett együttműködése előmozdítja a hibridtechnika fejlődését, ami előnyös lesz mind az ügyfeleknek, mind a környezetnek. A vállalatok kettős üzemmódú hibrid hajtási rendszert dolgoznak ki együttesen, azzal a céllal, hogy a GM, a Chrysler Csoport és a Mercedes személyautós üzletág járműveiben használják majd fel.

A tervezett változatok között lesz megoldás front- és hátsókerék-hajtású személyautók, teherautók és egyéb járművek részére. A módszer jelentősen javítja a gyorsítóképességet, csökkenti a fogyasztást és megnöveli a hatótávot. A GM és a DaimlerChrysler Corporation egyelőre szándéknyilatkozatot írtak alá, és 2005 elejére tervezik a kötelező érvényű szerződés megkötését. Eddig a két vállalat egymástól függetlenül dolgozott saját hibrid hajtási rendszerén, személygépkocsik részére. A GM korábban bejelentette, hogy 2007. vége felé indítja útjára hibrid hajtással két népszerű szabadidő-terepjáróját, a Chevrolet Tahoe és a GMC Yukon modelleket.

A DaimlerChrysler és a GM erőinek egyesítése mindkét céget vezető szerephez segíti e szakterületen. A kiterjedt program lehetőséget kínál más partnereknek is, sőt más autógyártók hibridforrása lehet. „A kettős üzemmódú hibrid teljesítménye, fogyasztása és helytakarékos szerkezete járművek és felhasználási területek széles választékában teszi lehetővé alkalmazását,” mondta Tom Stephens, a GM Powertrain alelnöke. „Meggyőződésünk szerint ez a leghatékonyabb hibrid konstrukció bármilyen elrendezésű jármű részére.” „Tervezett együttműködésünk alapja a világ két legnagyobb autógyártójának egyesített műszaki jártassága,” mondta Dr. Thomas Weber, a DaimlerChrysler igazgatósági tagja, akinek hatáskörébe a Mercedes személyautós üzletágának kutatása és műszaki fejlesztése tartozik. „Eredményképpen egész sor hibridhajtási rendszert várunk, amelyek kielégítik az alternatív hajtásokkal kapcsolatos igényeinket.”

A Mercedes-Benz a luxuskategória hátsókerék-hajtású személyautóinak magas műszaki színvonalú hibrid rendszereiben érdekelt. Mint Dr. Weber kijelentette, a hibridhajtás jelentős szerepet játszik majd az elkövetkező időszak modelljeiben. „A hibridhajtással foglalkozó csoport tagjai Michiganben dolgoznak majd, de az egész világról érkeznek ide,” mondta Eric Ridenour, a Chrysler csoport termékfejlesztési alelnöke. „A világszínvonalú hibridhajtás kiegészíti azokat a globális üzemanyag-megtakarítási előnyöket, amelyeket a DaimlerChrysler kínál ügyfeleinek, például a hengerlekapcsolás és a korszerű dízelmotor által.” A Chrysler Csoport sokféle hibridjárművet hoz majd forgalomba, elsőként – a GM szabadidő terepjárója után – a Dodge Durangót, közölte Ridenour. Az együttműködés alapja a közös hibrid-technika, de a GM, a Mercedes és a Chrysler modellek teljesítménye és hatása azért más lesz.

Eltér a hibrid rendszerben alkalmazott motor, valamint a járművek specifikációja is. Mindkét cég a saját autóiba integrálja a rendszert. A mai szimpla üzemmódú rendszerekhez sokkal nagyobb villanymotorra van szükség, mint a szabadalmazott kettős üzemmódúhoz. Az utóbbi nagyobb sebességet és kisebb fogyasztást tesz lehetővé autópályán, és alkalmasabb utánfutó vontatására is. Helyigénye csekély, a kompakt, de erős villanymotorok elférnek a hagyományos automatikus váltómű helyén. „A kettős üzemmódú hibrid optimálisan egyesíti a hibridhajtás és a modern automatikus erőátvitel előnyeit,” fűzte hozzá Stephens. „Közösen fejlesztjük ki azt, ami a kettős hibrid üzemmód elektromosan variált erőátviteléhez szükséges. Autópálya-sebességeknél ez a rendszer sokkal jobban csökkenti a fogyasztást a szimpla üzemmódúnál, és teherautókon legalább 25 százalékos javulást eredményez. A GM hamarosan kiterjeszti kínálatát a hatfokozatú sebességváltókra és korszerű, például változó szelepvezérlésű és hengerlekapcsolásos motorokra is.”