A 147-es ráncfelvarrása során szerencsére nem változott meg a kocsi sportos karaktere, a külső-belső megjelenésén csak óvatosan változtattak a márka formafelelősei. Műszakilag már nagyobb léptékű fejlődésen ment keresztül a négyéves konstrukció, amely ezentúl az 1,9-es JTD dízelmotor 150 lóerős 16V Multi-Jet változatával, továbbá az automatikus kuplungos Selespeed váltóból kialakított robotizált egységgel, s nem utolsósorban egy lágyabb beállítású komfortfutóművel is kérhető. Magyarországon az 1.6 T.S (105 LE) Impression 3 ajtós az alap, ez 4 530 000 forintba kerül, a bikadízellel felszerelt verziók ára a felszereltségtől és

az ajtók számától függően 6 100 000 és 6 610 000 forint között lehet, a 250 lóerős, 3,2-es V6-os benzinessel ellátott GTA pedig manuális váltóval kereken 11 millióért vihető haza, a 6 fokozatú Selespeed váltó felára 450 ezer forint. A Crosswagon Q4 és Sportwagon Q4 modellek legfőbb újdonsága az összkerékhajtás. A Crosswagonon ez kívülről is látszik, ezen változat ugyanis többek között megemelt hasmagassággal és hangsúlyos, műanyag és acél karosszériavédő elemekkel készül, ugyanakkor a Sportwagon megjelenése nem tér el az elsőkerekes 156-os kombikétól. Az összkerékhajtás módja állandó, a rendszer három differenciálművel rendelkezik, ebből a középső önzáró

Torsen C típusú. Gyorsításkor a vonóerő mintegy 80 százaléka a hátsó tengelyre jut, ám ha a szükség úgy hozza, ez akár a felére is csökkenhet, s a fennmaradó 60 százalék az első tengelyhez jut. Az Q4 jelzésű Alfákat egyelőre csak a 150 lóerős 1.9 16V M-Jet dízelmotorral és hatfokozatú, manuális váltóval lehet rendelni. A Sportwagon kezdő ára felszereltségtől függően 8 222 500 és 8 422 500, míg a Crosswagoné 8 722 500 és 10 372 500 forint között mozog.