A modell így két európai gyárban készül majd. A Mondeo modellt pedig az eddigi három helyett két műszakban fogja gyártani 2004 januárjától. Emiatt mintegy 3 ezerrel csökkentik a munkahelyek számát Genkben. Az európai autópiac az elmúlt egy évben drámai módon csökkent – hangsúlyozta Lewis Booth, a Ford európai elnök-ügyvezető igazgatója, rámutatva: a Nyugat-Európában értékesített autók száma több mint egymillióval csökkent azóta, hogy a Genkre vonatkozó eredeti beruházási terveket elkészítették. Különösen az alsó és a felső középkategória értékesítése esett jelentősen. Amíg korábban ez a szegmens a piac 13 százalékát tette ki, ma ez már csak 11,5 százalék. Az egyik német gyárában korai nyugdíjazást ajánl fel 1700 dolgozónak. Az európai részleg az idei első fél évben 774 millió dolláros veszteséget szenvedett el, ebből a második negyedévi deficit 525 millió volt.