A szaktárca vizsgálja, finanszírozható-e részben európai uniós forrásokból a projekt. Az érvényes sztrádatörvény értelmében az M6-os autópálya Szekszárd–Bóly közötti szakaszát pécsi bekötéssel 2007 végéig kell átadni.

A Dunaújváros–Szekszárd és a Bóly–országhatár közti szakaszokat 2003– 2007 között előkészítés alatt álló gyorsforgalmi utakként határozta meg a jogszabály. Az összesen 197 kilométeres projekt pályázatának előkészítése folyamatban van – tudtuk meg. A gazdasági tárcánál érdeklődésünkre elmondták: a koncessziós jog nyújtására vonatkozó közbeszerzéshez szükséges pénzügyi és műszaki tanácsadó kiválasztására a Nemzeti Autópálya Rt. feladta az előzetes pályázati felhívást.

Ha az Országgyűlés felhatalmazását megkapják, a konceszsziós tender előminősítési szakaszát júliusban kiírhatják, így a szerződés jövő április körül aláírható, azt követően a finanszírozási kontraktusok szignálhatók. A szakasz építési költsége elérheti az 1,5-2 milliárd eurót. A GKM szándékai szerint a koncessziós szerződés tartalma az M6-os autópálya érdi tető–Dunaújváros közötti szakaszára vonatkozó megállapodáshoz hasonló lesz.

Az állam a sztrádaszolgáltatás ellenében rendelkezésre állási díjat fizet a koncesszornak, az út használatáért ugyanakkor az állam szed díjat matrica vagy úthasználat-arányos díj formájában. A GKM vizsgálja, lehetséges-e részbeni európai uniós finanszírozás. A kohéziós alapokból való forrásbevonás eredményeként kevesebb kereskedelmi banki hitelt kellene felvenni és csökkenne az állam rendelkezésre állási díjfizetési kötelezettsége.

Az EU országai közül Portugáliában és Görögországban valósítottak már meg projekteket, amelyek PPP-konstrukció alkalmazása mellett kohéziós támogatást is felhasználtak.

Az M6-os továbbépítésének előkészítését hátráltatta egyes szakaszok környezetvédelmi engedélyezésének elhúzódása. A nyomvonal által érintett települések egyetértését is igénylő építési engedélyezési folyamattal párhuzamosan megkezdődik az építéshez szükséges földterületek megvásárlása, illetve kisajátítása, majd az előzetes régészeti feltáró munkálatok.