A mexikói gyártósort 9 óra 5 perckor állították le. A leállással az autógyártás 68 éves szakasza zárult le. A közelmúltban Mexikó volt az egyetlen ország, ahol a Bogarat, vagy ahogy a távoli kontinensen hívták, a Vocho-t még gyártották. A Bogár volt az az autó, amely a Volkswagent híressé tette, és amely szimbóluma volt hajdan a német gazdaság fejlődésének – fogalmaz a gyár közleményében.

A gyártás befejeztével Reinhardt Jung, a Volkswagen mexikói igazgatótanácsának elnöke köszönetet mondott a gyár munkásainak, akik – mint fogalmazott – nem csak egy autót gyártottak, hanem egy legendát. “Egy olyan legendát, amely az emberek szívében és emlékezetében örökké élni fog.”

Az utolsó Bogár a hagyományos halványkék színben készült (hivatalos nevén vízöntő kék), és 1.6 literes benzines motor hajtja, amelynek teljesítmény 34 kW. Az Última Edición kivitelű autó számos króm díszítést tartalmaz kívül és belül is, valamint egy kesztyűtartó feletti embléma is figyelmeztet arra, nem mindennapi Bogárral van dolgunk.

A Bogarat egyébként több mint 20 országban gyártották világszerte. Csak Németországban, a gyártás 1978-as leállításáig 16,2 millió darab készült. Mexikóban, ahol 39 évig zavartalanul folyt a termelés, közel 1,7 millió darab készült.