A nagysikerű modellcsalád enyhe álcázással takart utódját Dr. Eckhard Scholz, a Skoda Auto a.s. igazgatótanácsának a műszaki fejlesztés területéért felelős tagja mutatta be a sajtó első képviselőinek, s így fogalmazott: „Az új Superb kivételes autó, kifinomult műszaki konstrukciók és érdekes megoldások sokaságával. Pontosan ezért választottuk bemutatásának e rendhagyó formáját.”

A Škoda Superb új generációja a középkategória legigényesebb vásárlóinak is megfelel. Napjaink autósai e szegmensben olyan autót keresnek, amely egyszerre praktikus és luxuskivitelű. Nehéz lenne manapság olyan modellt találni, amely e két ellentétesnek tűnő igénynek az új Superbnél harmonikusabban felel meg. A Superb jelenlegi, nagysikerű generációját a Škoda a nagyméretű limuzinok közé pozícionálta, a vásárlók azonban most a közép- és a felső-középkategóriában ismerkedhetnek meg utódjával.

E modell új generációját a tervezők már a kezdetektől teljes egészében új modellként fejlesztették. Térkínálata és menetkényelme a középkategória vezető modelljei közé emeli. A Superb új generációja formavilágának és konstrukciójának izgalmas fejlesztése eredményeképpen nagy változás állt be a modellsorozat karakterében. A Škoda Superb új generációja kivételes belső térkínálatával a jelenlegi korszerű generáció hagyományait követi.

A Superb jelenlegi generációjának sikerét többek között a JD Power nemzetközileg akkreditált szervezet 2007-es vevőelégedettségi tanulmányai is jól mutatják, amelyekben a Superb a vezető modellek között szerepelt. Nagy-Britanniában például a Superb a negyedik helyezést érte el a családi modellek kategóriájában, ahol az első helyen a Škoda Octavia végzett. Az összesítésben a Škoda márka a másodikként szerepelt. Németországban, a Škoda legnagyobb piacán a Superb a német vásárlók negyedik legkedveltebb modelljeként a második helyre került a középkategóriában, míg a Škoda márka az összesítésben a kilencedik helyen végzett. A legigényesebb európai piacon elért kiváló eredmények egyértelmű sikertörténetként jól bizonyítják a Škoda átlag feletti elismertségét.

A legújabb modellgeneráció kifejlesztését teljes egészében a Škoda Auto műszaki fejlesztőközpontja végezte, amely maga is óriási fejlődésen megy keresztül jelenleg. Az eszközállomány bővítése és korszerűsítése mintegy 38 millió eurós beruházást képvisel. A műszaki fejlesztőrészleg teljes hasznos alapterülete nagyjából 70 százalékkal növekszik. Az új létesítményekben futómű-fejlesztő és villamosmérnökök, illetve más specialisták sokasága dolgozhat majd. Munkájukból nem csupán a Škoda márka, hanem a teljes Volkswagen Csoport profitálhat. A teljes építési projekt befejezése 2008 végére várható, majd a legkorszerűbb technika telepítését követően a teljes üzem beindítását 2009 közepére tervezik. Az új Škoda Auto műszaki központ irodáknak, laboratóriumoknak és műhelyeknek egyaránt helyet ad majd, a járműelektronikai és elektromos rendszerek, a futómű és különböző segédberendezések fejlesztése, akusztikai és mesterséges napfényben végzett vizsgálatok, hőkamrás és fényalagút-tesztek, valamint számos más tevékenység számára.

A Škoda műszaki fejlesztési részlege jelenleg a Volkswagen Csoport harmadik legnagyobb ilyen létesítménye. A mostani bővítés és kapacitás fejlesztés tovább növeli a Škoda márka potenciálját, amit az elmúlt évek során bemutatott új modellek egész sora is megerősített. Mindemellett lehetőséget kínál a vállalat számára, hogy a több mint egy évszázados hagyományt folytatva, továbbra is fejlesszenek és gyártsanak autókat Csehországban.

Az egyesült államokbeli Death Valley extrém körülményei között kimerítő teszteknek alávetett prototípusokat a 118 kW (160 LE) teljesítményű 1.8 TSI motorral szerelték. Ez a konstrukció az Octavia modellcsaládban az év közepe óta szerepel a kínálatban.

A legfontosabb műszaki fejlesztések között szerepel a bi-xenon fényszórók Adaptív első világítással (Adaptive Frontlight System; AFS), valamint behúzható integrált fényszóró-mosókkal és automatikus esőérzékelővel kiegészített rendszere, illetve a „MAXI DOT” kijelző. A fényszórók szabályzását végző AFS rendszere az első fénykévék geometriájának változtatásával, valamint a teljes első világítás adaptálásával alkalmazkodik a különböző menethelyzetekhez.

E magasan fejlett rendszert az elforduló fényszórók, a kanyarodófény és a fényszórók dinamikus magasságállításának funkciói egészítik ki. Mindezek együttesen olyan kifinomult szabályzású rendszert eredményeztek, amely a pillanatnyi fényviszonyokhoz mindenkor dinamikusan alkalmazkodva fokozza a közlekedés biztonságát, mivel azok hatékonyabb megvilágítása esetén a vezető előbb reagálhat a feltűnő akadályokra.

További technikai információ, valamint a motorválaszték a Superb új generációjának jövő tavaszra, a 2008-as Genfi Autókiállításra tervezett bemutatójától várható.