Az Unimog-kínálat alsó pólusát megtestesítő újdonság képében immár ideális alapjárművel tud szolgálni a márka a kis és közepes méretű városok, nagyobb telephellyel rendelkező vállalkozások, valamint téli útkarbantartó szolgálatok számára. Az Unimog U 20 2008. januárjától lesz rendelhető Magyarországon.

Az eddigieknél könnyebb és fordulékonyabb, új, kompakt modell 7,5 t és 8,5 t megengedett össztömegű változatban, az Unimogokban már bevált műszaki megoldásokkal kerül piacra. A klasszikus Unimog alvázát és hajtástechnikáját kapta meg, de rövidebb, 2700 mm tengelytávval készül. Hajtásáról a Mercedes-Benz 4,25 literes 110 kW (150 LE) teljesítményű négyhengeres OM 904 LA turbódízel motorja gondoskodik. A „Blue-Tec“ rendszerű erőforrás teljesíti az Euro 4 környezetvédelmi normatíva előírásait. Erejével a – további nyolc munkafokozattal kibővíthető – nyolcfokozatú kézi kapcsolású UG 100/8 váltó gazdálkodik. Az új U 20 az U 300 modellel ellentétben teljes egészében acélból készült, csőr nélküli vezetőfülkével rendelkezik. Tágra felnyíló ajtóin keresztül kényelmesen hozzá lehet férni a három üléssel rendelkező utastérhez.

Az új Unimog U 20 fordulóköre 12,8 m átmérőjű. Magassága kb. 2700 mm, ami főleg alacsony helyeken való áthaladáskor igen előnyös. Saját tömege a 2,2 méter hosszú billenőplatóval együtt kb. 5,1 tonna. Mivel megengedett össztömege 8,5 tonna, 3,4 tonnányi munkaeszközzel vagy rakománnyal lehet megterhelni.

Kkiviteltől függően akár három méter széles hóekét és vele együtt akár két köbméteres sószóró tartályt vagy különféle előre felszerelhető munkaeszközöket, például max. 1 tonna tömegű rézsű-fűkaszát képes hordozni. Előre kivezetett mechanikus hajtott tengelycsonkja különféle munkaeszközök, például faapírtó hajtására alkalmas, és akár a motor egész teljesítményével (110 kW/150 LE) terhelhető. A gyárilag beépített kétkörös hidraulikarendszer a hóeke megemelésére/leengedésére ill. elfordítására, valamint a sószóró berendezés hajtására szolgál.